Missä maassa on eniten villihevosia?

Avainsanat: villihevonen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2011 - 18:53

lie varmaan Australiassa.
www.wildhorseresearch.com/Do...b_2011.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2011 - 19:29

Australian Queenslandin osavaltio suunnittelee ampuvansa yli 10 000 villihevosta suojellakseen ympäristöä.
www.hs.fi/keskustelu/aihealu...ju/1504294

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 19:42

Ausseilla varmaan eniten,koska riittää ammuttavaksi asti ja ovat haitaksi karjatilallisille. Kanadan hevosia sensijaan myös tutkitaan ja suojellaan.Niitä siirretään vuoristosta paremmille laitumille,että lisääntyisivät hieman ja kanta vahvistuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 20:14

Runsaasti kesyhevosista polveutuvia villiintyneitä hevosia elää laumoina luonnossa esimerkiksi Australiassa (brumby) ja Pohjois-Amerikassa (mustangi). Ne kuuluvat kesyhevosen tavoin lajiin Equus caballus. Monet pitävät villihevosia romanttisen kiehtovina eläiminä ja tahtoisivat suojella niiden vapautta luonnossa.

Villihevoset (Equus ferus) ovat villinä luonnossa eläviä hevosia. Ainoastaan Mongolian aroilla elävä przewalskinhevonen eli mongolianvillihevonen on aina elänyt villinä ja katsotaan siis aidoksi villihevoseksi; tämän lajin tosin epäillään kuolleen vapaudessa sukupuuttoon, jolloin niitä olisi jäljellä enää eläintarhoissa.

fi.wikipedia.org/wiki/Villihevonen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 20:41

Mikähän noistakin on oikein. Luottaisin Toffen tulkintaan Mongolian aroilla asustavista villihevosista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 21:29

Australia veikkaan, koska siellä on noin suuri määrä ammuttavaksikin niitä.

Jospa Hanna Ekola tietäsi sen, hän laulaa ihanasti villihevosista.

Lähteet:
oma päätelmä <+ CD

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.03.2011 - 12:47

Vieläkö on villihevosia.... kyselee myös laulussaan Hanna Ekola.
Viisastuin edellisten vastauksista minäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 04:45

Australiassa, ja haitaksi asti.

Australiassa villihevoset ovat kuitenkin kaniinien tavoin haitallinen tulokaslaji. Alkuperäiseläimistön tai kasvuston suojelemiseksi tai liian suureksi kasvaneen kannan säätelemiseksi onkin päädytty pyydystämään ja kesyttämään tai suorastaan hävittämään villiintyneitä hevosia. Joskus tosin suojelun kohteena väitetään olevan lähinnä alueella laiduntavan karjan ravinto. Esimerkiksi mustangeista voi kesytettyinä tulla erinomaisia ratsuja.