Jos et asuisi Suomessa, niin missä haluaisit asua?

Miksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 14.03.2011 - 12:43

Siellä missä on riittävän lämmintä ja aurinkoista ja merivesi kuin linnunmaitoa ympäri vuoden.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2011 - 15:46

Savossa, se on äidinkieleni terävä pistävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 15:57

Jos ihan joku olisi pakko sanoa.
Niin asuisin vaikka Rodoksella, siellä ainakin monet puhuvat Suomea...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 16:54

Israelissa.
Tunnen sen lämpimän henkäyksenkin tulevan jo elämääni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 17:09

Espanja on mukava. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 17:17

Kyllä kait se olisi Norja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 17:30

edellisellä kerralla muistaakseni vastasin että karkoituspäätöksen saatuani muutan Madeiralle,

mukava ilmasto kasvatella banaaneja ja ihmiset ihan yhtä pidättyväisen sulkeutuneita kuin Suomessakin, tuttuja jo entuudestaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 18:13

Minä asuisin Ruotsissa, olisi lyhyt matka tulla lapsia ja pikkuihmisiä katsomaan. Ei minua mikään maa niin paljoa viehätä että Suomesta pois muuttaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.03.2011 - 18:25

Missä tahansa jossa olisi aina kesä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 18:29

Jos olisis joskus jotenkin mahdollista haluaisin elää Karibian saarella vaikka tomaattiviljelijäni,mutta lähempänä mahdollisuuksia olisis etelä-Espanja tai Ranska,eikä nekään pöllömpiä olisis!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 18:47

Etelä-Ranskassa ehdottomasti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 18:58

jääkarhuja kasvattamassa joko Huippuvuorilla tai Grönlannissa.
kummassakaan paikassa lomaillessani en nähnyt muutakuin museossa täytettyjä jääkarhuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 19:21

En voi ajatellakkaan muuta vaihtoehtoa asumiselle,kun tämä oma rakas kotomaa Suomi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 19:27

Ruottiin ei voi mennä ilman kielipäätä, joten Norjaan minä menisin viittoilemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 20:08

Näin se mieli muuttuu: vielä reilut parikymmentä vuotta sitten se olisi ollut ehdottomasti Itävalta. Nyt Espanja kiinnostaa eniten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 21:35

Italia olisi ihan kiva, siis keväällä ja syksyllä. Kesällä Suomi on paras. Oikeastaan missään maassa en haluaisi asua ympärivuotisesti. Täällä Egyptissä on ihan siedettävää keskitalvella, mutta onhan näillä leveysasteilla muitakin mahdollisia maita. Dubai ja Jordania esimerkiksi.
Italia on sitäpaitsi kaunis maa, merta, aurinkoa, alppeja ja vuoripuroja. Sinne haluaisin matkustaa usein, mutta...ei kaikkea voi saada.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 14.03.2011 - 08:37

Kyllä se varmaan Ruotsi olisi. Ihmiset ovat ystävällisiä, terveyshuolto pelaa ja muutenkin ovat meidän kanssa samalla aaltopituudella. Kielikin taipuu sopivasti ja ainahan sitä voi englantiakin puhua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 12:23

Tuohon kysymykseen olen jo vastannut joitain aikoja sitten ja vastaus on sama. Joku turvallinen maa sen pitäisi olla eli selkeästi Euroopan maa, on jopa yhteneväisiä arvojakin. "Toinen jalka" on kyllä Ranskassa sukulaisten kautta, samoin Ruotsissa.
Asuminen on eri asia kun turistina pistäytyminen. Olen sen verran asunut ulkomailla että perusasioista tiedän aikalailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2011 - 09:50

Australiassa tai floridassa, koska siellä on aina lämmintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 04:42

Suomessa on hyvä olla ja elää, mutta Espanjaan minä laukkuni pakkaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 17:18

Puolet vuodesta Espanjassa tai Portugalissa ja toinen puoli Suomessa.