Luonnossa voi seurata kevään edistymistä, mutta mistä muusta sen tietää olevan tulossa?

Lisätty: 13.03.2011 - 17:28

Hyviä huomioita teiltä, mutta tuliko mitään mieleen pilkkijöistä jotka ajelehtivat jäälauttojen mukana...tai moottorikelkoista jotka uppoavat jäihin? Varmoja kevään merkkejä.

Avainsanat: onnettomuus harrastus ihminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2011 - 13:36

mulla ainakin keväisin alkaa matkajalkaa kutkuttaa :)

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksista. Hyvää ja turvallista matkaa sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2011 - 11:59

Allakasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 12:16

Tuli juuri luettua lehdestä että kiuruja jo liitelee Suomen kamaralla...
KUU KIURUSTA KESÄÄN....
PUOLIKUUTA PEIPPOSESTA, VÄSTÄRÄKISTÄ VÄHÄSEN,
PÄÄSKYSESTÄ EI PÄIVÄÄKÄÄN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 12:31

Mieli virkistyy sitä mukaa, kun muuttoaika mökille lähestyy.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 15:18

Ystävä kertoi kissojensa käväthuuman alkaneen.Sitä mouruamisen määrää ... Ja minulle se toi tullessaan koirakuumeen...Se on kevät !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 16:36

siitä kun helmat lyhenee ja retonki ohenee ....

( monen vuoden ahkeran bongauksen tuloksena syntynyttä varmaa empiiristä tietoa)

Lisätty: 13.03.2011 - 17:14

joissakin maissa myös ottavat käyttöön "kevät-koulupuvut" ja sitä tuskin voi olla huomaamatta

valperi.blogspot.com/2007/03...lliin.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 17:31

Minulla on kevään ensimerkkejä jo hyvin aikaisin.
Kutittaa, yskittää, kihelmöi, nenä vuotaa limaa, sanoisinko, enempi kuin niellä kerkeää.
Silmät rähmivät ja ovat ammulla vihreän tahman peitossa. Varma kevään merkki, vaikka aina ajoissa
aletaan allergialääkitys.
Kurkkuakin kutittaa ja saa kurnuttaakin kuin sammakko. Harvinaisen aikaisin leppä ja koivu jo aiheuttavat
ongelmia.
Olen koivuallergikko ja saan useista hedelmistä oireita. Samoin olen tupakkalle allerginen, oikein totta.
Onhan noita tippoja ja nappeja, olen ajatellut ottaa kärsäkannun ja kokeilla tuota nenän vuodon loppumista.
Tietysti luonto muistuttaa joka päivä jotenkin, että kyllä se vappu sieltä tulee ja se retonkikin käy kaupaksi, minä puolestani pidennän hameeni helmaa kevään tullen. Mutta se on Valperin eri asia,
bongaus ei varmaan kohdistuisi minuun vaikka kulkisin ilman hametta, kyllä ne ovat nuo nuoret
västäräkki peipposet, jotka saavat vähän vanhemmankin uroksen kevätmielelle.
Valoisuus lisääntyy jaksaa jo aamullakin nousta paremmin ja illat ovat nopeammin kuluvia kun on valoisaa. Pikkupuutarhurit suunnittelevat jo kovaa kyytiä siemenvalikoimiaan ja istutuksia.
Lapsetkin riemaantuvat ehkä herkemmin, kun pitkä kouluvuosi on takanapäin ja lomat odottavat.
Tulevat ylioppilaat suunnittelevat jo juhliaan, vaikka kirjoitukset ovat vielä edessä.
Ja ehkä moni "amorin keihästämäkin" suunnittelee keväthäitä. tässäpä minun mietteitä
kevään ensi oireista. Vaikka leivoset eivät vielä leikkiä ilmassa lyö. Unelmat ja toiveet silti
heräävät meidän rinnoissamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 17:39

Naapurin hotellin ikkuonoissa on iltaisin enemmän valoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.03.2011 - 18:47

Huarapääskyt ilmestyvät katukuvaan totesi eräs naapuri aikoinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.03.2011 - 12:31

Menneiden keväiden muistikuvat siitä, että kyllä se tulee. Ei se jätä tänäkään vuonna tulematta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 12:58

Kalenterista sen näkee ja myös siitä että kevyempi päällystakki riittää.