Mikähän peleistä onkaan nyt tuo? Missä maila, pallo ja räpylä onnen suo?

Avainsanat: peli onni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2011 - 08:16

Pesäpalloa nuorena pelasin,
mailan varressa monesti relasin.
Olin räpylän kanssa pesällä,
paras ja rakkain peli kesällä.

Kysyjän kommentti

Niinpä niin!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2011 - 00:48

meille pesäpallo, jenkeille baseball

ja sitten tietysti se ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 07:02

liekö se tuo Tahko Pihkalan kehittämä Suomen kansallispeli, pesäpallo.

Lisätty: 13.03.2011 - 07:06

Sitkeä myytti väittää, että pesäpallo luotiin vain sotilastaitojen opettelua varten. Lyönti on heittolaukaus, pallon heitto kranaatin heittoa, lyöminen ja eteneminen tulta ja liikettä ja syöksyminen jalkaväen hyökkäystapa. Totta, mutta vain osaksi. Tahko käytti näitä perusteita markkinoidessaan lajia suojeluskunnille ja armeijalle. Se oli yhtä paljon myyntimiehen kuin sotilaan puhetta. Nämä ajatukset syntyivät pelin kehittämisen ohessa, eivät sen lähtökohtina.
( pesäpallosivuilta kopsasin tämän )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 07:17

Pesis:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 07:48

Nelimaalia ja pesäpalloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 09:31

Tuli heti kysymyksestäsi mieleen pesäpallo. Mikä on tosi kiva peli . Muistan kouluaikana sitä silloin pelasimme voimistelu tunneilla.Tykkäsin kovasti ja oli kiva lyödä palloa mailalla. Meni tosi kauas kentän päähän asti. Senkin muistan kun kävi onnettomasti yhdelle syöttäjälle. Yksi löi mailalla häntä käteen ja kädestä meni joku rikki joutui kipsiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 10:06

Neljään maaliinkin kuuluu maila ,pallo ja räpyläkin,jos sellainen on ,ei meillä kyllä lapsena sellaisia hienouksia ollut,tätä peliä me lapsena pelattiin noin 50 vuotta sitten.Sinä kait tarkoitat pesäpalloa,on muuten lempipelini,siis loistava juttu ja iloksi ihmisille luotu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 11:44

Pesäpallo kai.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 11:46

Ei tuonut onnea kouluaikana, vihasin yli kaiken pesäpalloa kansakouluaikaan.
Yhden kerran olenn ollut katsomassa aikuisena Ruskeasuolla peliä, taisi
joku tuttu olla pelaamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.03.2011 - 18:58

Pesäpallossa tarvitaan kyseisiä tavaroita, mutta suoko se onnea, en usko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 20:20

Kyllä se on nuoruudessa pelattu pesäpallo..ja neljäämaaliakin pelasimme...Menimme kesälä koulun pihalle pelaamaan,kun oli ihan vieressä..
Kouluaikana voimistelutuniilla tuli myös pelattua..
Ei kyllä nykynuoret tällaisia pelejä nykyään pelaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.03.2011 - 12:22

Pesäpallopelihän tuosta tulee mieleeni. Itseltäni muuten naapurin poika väänsi lyödessäään mailalla yhden sormen. Oli minun syöttövuoroni silloin.