Oletko ollut mukana, kun vasikka syntyy?

Millainen se kokemus oli?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2011 - 22:22

En ole nähnyt synnytystä, mutta olin ensimmäinen, joka meni navettaan jossa vasikka syntyi etuajassa. Vasikka nousi juuri ensimmäistä kertaa jaloilleen; että oli ihana näky. Pienenä en tiennyt mitään niin hyvää tuoksua kuin navetta ja lehmät olivat mielestäni kovin herttaisia ja niillä oli niin kauniit silmät.

Kysyjän kommentti

Juuri näin se on :)
Kiitos kaikille vastauksista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2011 - 13:34

Olen ollut, myös mukana kun hevoset lempivät. Sillä kotini oli maalla.

Lisätty: 12.03.2011 - 14:27

Lehmällä on päät molemmissa päissä:
www.aijaa.com/v.php?i=002827670795.jpg

Emakkoakin olen käyttänyt karjun tykönä reellä ja puulaatikossa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 14:23

Kyllähän toki, maalaistalon tytär kun olen. Sikaakin olen porsittanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 14:33

Joskus lapsena olen ollut mutta muuta muistikuvaa ei ole kuin tuo haparoiva pystyyn nouseminen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 15:01

vasikan syntyminen on tapahtuma johon en ole ikinä osallistunut millään tavalla ; D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 18:31

Lapsena nähnyt useammankin synnytyksen mummulan navetassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.03.2011 - 19:19

Kesät maalaistalossa viettäneenä olen ollut näkemässä ja kokemassa. Ihan mukava tapahtuma eläinrakkaalle ihmiselle, kuten minäkin olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 19:22

Varmasti herkkä tapahtuma;ainoa eläintapahtuma on,kun kuulin sian juosseen puukkoon,joskus landella ollessa ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 19:46

Tätini luona pohjanmaalla pikkupoikana. Oli outo tapahtuma silloisen pikkupojan mielestä.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 19:49

maalaistalon tyttärenä porsimiset, karitsoimiset ja poikimiset tuttuja näkyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 21:16

Olen nähnyt vasikansyntyvän, porsaan porsivan ,kanan hautovan ja tipujen tulon munasta,Koiran synytyvän,Kissan synnytyvän,ihmisen synnytyvän,kanin synnytyksen,Ainutkertaista ja muistettava kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 11:21

Tälläistä ihmettä en ole päässyt todistamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 20:53

Olen ollut useamman kerran lapsena,kun maalla olin..Ihan katsella,kun vasikka alkoi heti yrittää jaloilleen..
Joka päivä piti käydä vasikka navetassa katsomassa,ja antaa sille sormet suuhun ..imi kun tissiä..se on jäänyt ikuisesti mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.03.2011 - 12:14

Ekoja kertoja jo pikkutyttönä. Silmät ymmyrkäisinä eka kerralla katsoin että mitähän tämä nyt sitten on. Seuraavalla kerralla jo tiesin mistä on kyse. Aikuisena se oli ihan normijuttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 18:35

Lapsena viimeksi, en nykyisin enään.