Pitääkö kissasi harjaamisesta?

Meidän kissa oikein pyytää harjausta,niin paljon se siitä tykkää.

Avainsanat: harjaus kissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2011 - 10:27

Minun tuota lyhytkarvaista saa harjata vaikka kuinka paljon, mutta tuo pitkäkarvainen ei anna harjata ja sitä oikein tarvitsisi harjata, tulee niitä pieniä karvapaakkuja sille kesäisin, en tiedä miksi juuri kesällä, mutta syksyisin eläinlääkärille sen vien ja nukutuksessa siltä niitä paakkuja poistetaan sieltä selän päältä, jos minä yritänkin harjata sitä niin sähisee ja murisee sekä kynsillä käteeni lyö, pestä saan molempia, eivät rähise siitä mutta eivät kyllä tykkääkään, alistuvat vaan kohtaloonsa että mami heitä kastelee.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2011 - 11:46

Mun Tarmo-kollivainaa tykkäs niin kovasti harjaamisesta,että kiertyi kerälle mun käsivarren ympärille ja alkoi purra kiihdyksissään.Siinä vaiheessa oli pakko lopettaa,mutta hällä olikin niin kaunis ja kiiltävä karva ettei takkuuntunut lainkaan.Kerran harjatessa löytyi se punkki hännän varresta,minä kun olen luullut,ettei punkit ehdi kissaa pyydystää,kun ne on niin nopeita(kissat).Heinikossa väijyssä iskenyt kissaan,punkkipihdit onneksi kotivarustuksena ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 12:47

Kaverin Korat- rotuiset tykkää.Ja kun emäntä ottaa imurin esiin, kissoja pitää myös imurilla pöyhiä....Rakastavat sitä yli kaiken :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 14:32

Kyllä pitää ja silittämisestä yleensäkin..
Koirani taas väistää harjauksen mielellään ja juuri silloin kun on todella tarpeellista karvanlähtöaikaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 14:41

Sanotaanko näin, että Vilma-vainaa ei tykännyt yhtään harjaamisesta. Niinpä me kiersimme pihaa perääkkäin ja aina kun Vilma pysähtyi kerkesin harjalla vetämään muutaman vedon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 16:08

Kissahan elää kiitoksella, koira pään silityksellä, sanotaan.
Mutta kyllä kissat yleensä pitävät silittämisesta ja kihnuttavat itseään esim jalkaani vasten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 21:23

Kyllä pitkäkarvainen ville pitää. Se tulee pyytämään kampaamista jos unohdan .Sen on vaikea kuntut pitää kurissa omin voimin.Toiset lyhytkarvaiset ei mielellään kampaamisesta tykkää.Eikä kauheesti sylistäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 22:27

Molemmat kissani tykkäävät harjaamisesta nyt kun keksin, että toinen tykkää harjauksesta sellaisella karstamallisella harjalla ja toiselle pitää olla pehmoinen harja. Tätä ennen tuli vähän sanomista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 21:32

Joskus aikanaan,kun oli kissa..kyllä tykkäsi harjaamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.03.2011 - 12:11

Siitä on kauan aikaa kun meillä oli kissa, joten en muista. Mutta ainakin koiramme tykkäsi ja varsinkin imuroinnista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 19:39

Mun kissat eivät okein välitä harjaamisesta. :D En opettanut niitä siihen pennusta asti. Harmittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 18:26

Tykkäävät ja kovasti, nyt onkin menossa paha karvan lähtö aika. Pakko vähän harjatakin, muuten on tuppoja joka paikka täynnä.