jos suomeen ei olisi tullut vaikutteita alkuaikoina muualta, millainen suomi/suomalaiset olisi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2011 - 08:23

Suomalaisetkin ovat tulleet jääkauden jälkeen muualta tuoden geenit tullessaan!

Lisätty: 12.03.2011 - 09:17

Missähän se Susiluolan väki vietti jääkauden ajan muutaman kymmenen tuhatta vuotta. Toffe

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2011 - 08:40

Jos Pohjanmaalta esiin kaivetun Karijoen Susiluolan löydöt on tulkittu oikein, Suomessa on asunut neandertalinihmisiä jo paleoliittisella kivikaudella 130 000 vuotta sitten, ennen edellistä jääkautta

fi.wikipedia.org/wiki/Suomi

Neandertalinihminen osasi valmistaa työkaluja, rakentaa majoja ja käsitellä tulta. Laji eli pääasiassa metsästyksellä ja vaati huomattavasti enemmän energiaa elääkseen kuin nykyihminen.

fi.wikipedia.org/wiki/Neande...linihminen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 09:37

Muualtahan kaikki ovat aikoinaan tulleet. Mutta jos se ensimmäinen olisi yksinään saanut täällä sukuaan jatkaa, niin melko hullua porukkaa täällä olisi. Sillä on täytynyt olla ihan umpihullu, kun on jäänyt talveksi niinkin pimeään ja kylmään paikkaan kuin Suomenlahden rannikko. Minä kyllä olisin palannut syyskylmillä takaisin lämpimimmille seuduille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 10:09

Suomalaiset olisivat nenättömiä ja naamattomia,sen verran vähän meitä oli alussa ja olisimme vielä umpihullujakin,kun sukulaiset keskenään olisi lisääntyneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 16:14

Kumpa me vielä oltaisiinkin sitä alkuasukaskansaa, olisihan se kiva kokea sekin puoli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 22:48

Olisimme saaneet kasvaa Kalevan kankahilla Väinämöisen opeilla, emme olisi olleet Ruotsin emmekä Venäjän siirtomaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.03.2011 - 12:08

Turha rypistellä kun on limput tuhkat housussa. =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 13:13

Vieras veri on aina hyväksi... ja rannikkoseuduille on "vaihtelua" tullut, sisämaan ihmiset ovat jo tautiperimältään erilaisia kuin rannikon asukkaat.
Paha mennä edes arvailemaan täydellistä vastausta kysymykseen.