Vieläkö polttelette iltaisin kynttilöitä?

Avainsanat: kynttilät kevät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2011 - 01:01

Tuikkuja palaa harvase ilta.Luovat jotenkin tunnelmaa.Se rauhoittaa olemista kiireisen päivän jälkeen.Tykkään semmoisista miedosti tuoksuvista (joista ei saa päänsärkyä), kuten vanilja...Mies kyllä välillä huomauttaa, että taasko noita pitää käryttää,mutta onneksi minulla on valikoiva kuulo ... Ja taitaa hänkin niistä kuitenkin tykätä.

Kysyjän kommentti

Minullakin on vaniljakynttilöitä. Jotenkin se tuo mieleen vaikkapa jäätelön, tai vaniljakiisselin...Mutta Suomessa ollessani kyllä kynttilöiden polttaminen joulun jälkeen yleensä jää. Jotenkin sitä odottaa niin kevättä, ettei halua enää pimeyttä juhlia. Täällä pimeiden öiden maassa sitä ei tule niin ajatelleeksi. Pimeän jälkeen tulee aina lämmin kesäpäivä. Se on niin varmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 11.03.2011 - 21:37

Nyt on jäänyt niiden polttaminen vähemmälle, käytän tunnelmavaloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 21:41

Itse en polttele mutta nytkin kynttilät palaa olohuoneen pöydällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2011 - 21:45

Ei ole tullut poltetuksi joulun jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 21:59

Nyt on jäänyt vähemmälle, olen kova kyllä polttamaan kynttilöitä. Varmaan kun kevät koittaa, niin jotenkin ovat unohtuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 22:03

En viitsi polttaa kynttilöitä,kun meillä on kissa ja sitä pitäis sitten vahtia ettei se mene ja polta itseään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 22:06

parvekkeella silloin tällöin iltaisin kynttilöitä,
tai sitten biotakkaa, vaikka sitä voisi sisälläkin polttaa, mun nenäänii siitä tulee mukamas outo haju.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 22:10

No olen kyllä hyvin huono polttelemaan nykyään kynttilöitä, vanhuus ja laiskuus.
Joulun aikaan jonkun verran, mutta en toki enään. Sehän on kyllä kivaa, eihän sitä
ole määrätty, että vain jouluna me poltamme kynttilöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 22:22

Olen tuikkuja vielä poltellut. Kruunukynttilä loppuivat enkä osta nyt lisääkään. Vasta kelasin ulkoa sähkökynttilötä talteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 23:23

Kesät talvet tulee kynttilöitä poltettua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 23:37

Harvemmin on tullut polteltua. Sunnuntaina koko perhe on koolla ja silloin katetaan pöytään kynttilät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 00:43

Fiilingin mukaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 07:18

Vähälle on jäänyt, mutta tuohon uunin reunalle sytytän tuikkuja usein saunailtana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 07:54

Ulos laitan lyhtyyn, nyt noin klo 18 kun alkaa hämärtyä ja kestää sopivasti noin 4h. Sisälle suolakyntilään joka ilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 21:42

Tuikkuja olen vielä polttanut,kun on ollut jäljellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 13:27

Kevätpuolella vain silloin kun on ruokavieraita ilta-aikaan, laitan myös kynttilöitä pöytään. Viimeksi viime lauantai-iltana oli sellainen tilanne.
Pääsiäisen aikaan on koristeena värillisä kynttilöitä, niitä ei polteta, eikä varsinkaan nyt, kun pääsiäinen on niin myöhään.