Lyhyesti ja selkeästi,mitä lentokoneeseen ei saa ottaa?

Mitä ei saa ottaa käsimatkatavaroihin ja mitä ei saa ottaa ollenkaan? Ei linkkejä kiitos...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2011 - 21:13

Yritin jääkaappia saada lentokoneeseen, mutta eivät suostuneet... Siis tietenkin ruumaan, sillä eihän sinnekään mitä tahansa oteta. Kaikki syttymisherkät aineet ovat kiellettyjen listalla, ilmeisesti jääkaapin jäähdytysjärjestelmän sisältämä aine on sitten sellainen. Ja muutakin lentoturvallisuuden kannalta vaarallisia aineita on heidän luetteloissaan, jota en todellakaan osaa ulkoa. Mutta jos tarkoitit, mitä koneen matkustamoon ei saa viedä, niin ei ainakaan tuorejuustoja. Ne olen joutunut heittämään roskikseen. Kynsisakset ja muut teräaseet eivät pääse mukaasi, nesteet alle desin pakkauksissa läpinäkyvissä pussissa, eikä nitäkään saa olla kuin rajoitettu määrä. Se ei kuitenkaan koske pikkulapsen eväitä, niitä saa ottaa mkaan matkan oletetun keston ajaksi. Siis ei hajuvesiä, deodorantteja, nestemäisiä voiteita, luettelo on pitkä. Lääkkeesi sinun on syytä ottaakin käsimatkatavaraan, samoin tietokone. Otan aina myös kamerani, sillä ruumaan meneviä tavaroita viskellään kuin vierasta sikaa!

Kysyjän kommentti

Jääkaappi mullekkin totta kai tuli ensimmäisenä mieleen :P Hyvä tietää tuosta tavaroiden kohtelusta,tarvii pelastaa kaikki arvokas käsimatkatavaroihin :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2011 - 16:33

Aseita ja ammuksia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 16:35

sitäpä ei voi lyhyesti kertoa mitä saa ja mitä ei. riippuu myös mihin maahan matkustat ja millä lentoyhtiön koneella.
parhaimman selvityksen saat kun katsot itse netistä tai soitat sille yhtiölle millä lennät.

mutta Jumppiksen vastauksessakin on vinha perä.

muutama vuosi sitten lensin Kieviin, käsimatkatavaroissa oli ruisleipää eri sorttista ystävälleni joka oli ollut tovin Ukrainassa.kovin sain puhua että sain viedä ne ruisleivät mennessäni. lensin Finnairilla.
Huippuvuorilta en meinannut saada tuoda erinäisiä herkkuja käsimatkatavaroissa, puhumalla siitäkin onneksi selvisin.lensin Sassilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 17:30

Kynsisäkset viilat, jotka kyllä kuuluu meilkein kaikiien meikkilaukkuun...
palavia nesteita, esim. asentoni

www.finavia.fi/lentomatkusta...kkaaoikein

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 17:46

Käsimatkatavaroissa ei saa olla teräviä esineita, nesteitä eikä mitään helposti syttyvää, aseista nyt puhumattakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2011 - 17:56

Täysin oikean vastauksen saat lentoyhtiöltä, jota aiot käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 18:39

Kaikki metalliset ja muut teräaseet. Jopa yli 5 cm pitkät kynsileikkurit otettiin kaverilta pois turvatarkastuksessa.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 20:34

Nesteitä ja teräesineitä..saksia,kynsikeikkuria ja viilaa..
Itsellä oli kerran mini ompelurasia...siinä oli kaksi pientä hakaneulaa,niin jouduin niistä luopumaan turvatarkasruksessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 20:35

Peesaan Toffea,se on asetoni eikä mitään muutakaan syttyvää,tarkkana on oltava esim.kosmetiikan kanssa ja sen koon(harva tarvitsee matkoillaan litran pulloa shampoota)eli nesteet oltava pakattuna minigrip(tai vst:)pussiinmäärä on ohjeissa alle 100ml muistaakseni),kaikki mahdolliset veitsen näköiset ja oloiset paras tunkea matkalaukkuun ja ruumaan.
Turvatarkastus asioita ei voi kertoa lyhyesti ja ytimekkäästi,vaan paras lukea lentoyhtiöiden sivuilta itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 21:48

Kynsiviilat ja teräaseet kannattaa jättää kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.03.2011 - 23:24

Mitään teräviä esineitä, eikä nesteitä yli desinverran. No pommit ovat tietysi omaa luokkaansa... =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 23:32

Tästä listasta puuttui enää liian raskas kaulakoru. Tuttavani kertomansa mukaan joutui luovuttamaan pois kaulakorunsa lennon ajaksi. Koru oli hopeinen ja erittäin raskas - kaiketi olisi jossain tappelussa käynyt itsepuolustukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 08:30

aseita ( sis kaikki millä voi pistää - ampua jne ), tulivehkeitä. ja kaipa se nesteen määräkin vielä on tapetilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 11:34

Yksinkertaisen helppoa kysyä lentoyhtiöltä, johan sinulta menee vuorokausi kun selaat näitä
mitä ei ja mitä saa ottaa.
Vuosina 1958-1960 lensin aika paljon ja kun ajattelen, niin kyllä on olot muuttuneet.
Kotimaanlennoilakaan ei varmaan minun kassiini kurkistettu missään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 03:22

Löysin tälläisen jutun; "- Lentokoneeseen ei saa lainkaan viedä helposti syttyviä, myrkyllisiä tai syövyttäviä aineita kuten sytytysnesteitä, ilotulitteita tai suksivoiteiden poistoaineita. Tällaiset aineet tunnistat useimmiten tuotepakkauksen kyljessä olevasta varoitusmerkistä."
"Suksivoiteet kannattaa ostaa vasta matkakohteessa, sillä montaa niistä ei saa lentokoneeseen ottaa lainkaan."

Lähteet:
www.deski.fi/page.php?page_i...te_id=8454

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 12:33

Vastauksen saa lentoyhtiöiden sivuilta. Ei ole mtiltä alkaa kaikkea ei-sallittua luettelemaan, listasta tulee taatusti pitempi kuin se kuuluisa nälkävuosi.