Mikä on ainoa hyönteinen joka pystyy kääntämään päätään?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2011 - 11:06

Hyönteinen on rukoiliasirkka.Käy kateeksi,omapääni kääntyy huonosti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2011 - 11:54

Rukoilijasirkat voivat kääntää päänsä lähes ympäri katsoessaan ympärilleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 12:07

Sielläkin rukoilijasirkoilla on sama juttu. Mies on vaimonsa pää ja vaimo saa tehdä päällään mitä haluaa, jopa käännellä sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 12:46

Naaras rukoilijasirkat aloittavat parittelun repimällä uroksen pään irti.
On syytäkin käännellä päätään ennen kuin joutuu käsittelyyn!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 15:27

Erikoispiirteenä rukoilijasirkat voivat kääntää päänsä lähes ympäri katsoessaan ympärilleen.

fi.wikipedia.org/wiki/Rukoilijasirkat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 15:43

Rukoilijasirkkoja on lähes 1800 lajia on joku uuttera laskenut.
Nimensä ovat saaneet siitä, että pitävät eturaajansa koukussa,
muistuttaen rukoilevaa.

Lähteet:
Marika Rökman/rukoilijasirkat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 17:47

Voi mitä petoja ovat nämä rukoilijasirkat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 18:58

On se vaan onni, etten ole rukoilijasirkaksi syntynyt! Vaikkei nyt sitten pää käännykään ympäri ämpäri, niin en kyllä tuota ukkokultaa popsia tahtoisi! Paljon mukavampi elävänä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.03.2011 - 21:19

Rukoilijasirkkahan se on. Jos miessirkka on perheen pää, niin puoliso on se kaula joka sen pään kääntää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 21:44

Vastaan kameleontti. Vaikka ei se olekaan hyönteinen, niin silti. Sillä se osaa liikuttaa silmiään joka suuntaan, Tai sitten hyttynen. Äskenkin oli takapuoli tännepäin ranteellani ahnaasti imemässä. Joskus niiden pää on suoraan kohti. Siis on niiden pää liikkuvaista lajia. Ihan niinkuin kärpäsilläkin. Ja muurahaisten pää, se on kanssa koko ajan liikkeellä. Seinää pitkin ylös ja alas. Miksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2011 - 21:58

Heti tuli mieleeni heinäsirkka, mutta rukoilijalla ja heinällä on vissi ero. Tyydyn siis aikaisempia vastauksia myötäilemään.