Missä maanosassa on 40 % aavikkoa ja minkä niminen on maan kuuluisa aavikko, johon ensimmäinen länsimaalainen ihminen tuli 1845?

Lisätty: 12.03.2011 - 21:08

en kysynyt suurinta aavikkoa

Avainsanat: maanosan aavikko (minä en hallitse avainsanoja)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2011 - 07:10

SUURIMMAT AAVIKOT
1. Sahara 9100 tkm²
2. Australian aavikko 3500
3. Gobi, Kiina, Mongolia 1300
4. Rub al Kali, Arabia 650
5. Kalahari, eteläinen Afrikka 520

www.vastaustenmaailma.net/ma.../maapallo/

Ensimmäinen länsimaalainen Simpsonin aavikolla oli brittiläinen Charles Sturt, joka saapui alueelle vuonna 1845.

fi.wikipedia.org/wiki/Simpso...in_aavikko

ELI VASTAUKSENI AUSTRALIA !

Kysyjän kommentti

En tarkoittanut suurinta aavikkoa vaan kysymyksessä oli Simpsonin aavikko Australiassa.
Kiitos kaikille virkeille vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2011 - 21:40

Afrikkako lie se maanosa, Sahara on Afrikan ( ja koko maailman) suurin aavikko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.03.2011 - 22:02

Minä tarjoan tätä:
fi.wikipedia.org/wiki/Simpso...in_aavikko

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2011 - 22:20

Minä sanon Australia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 23:02

Mahtoikohan olla silloin kun koko Queensland oli tulvan peitossa Australiassa. Minusta aavikko on eri asia kuin autiomaa. Armiltahan olisi pitänyt kysyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 08:17

Oseaania on maanosa;
fi.wikipedia.org/wiki/Oseania
Jossa on Simpsonin eli Australian aavikko
(ei mikään armi aavikko)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 08:46

Veikkaan Australiaa, en viitsi varmentaa googlella. Australiassa on iso aavikko joka tapauksessa, saattaa olla se suurin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 11:28

Saharaa veikkaan. Mielestäni se on suurin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 12:10

Saharaa minäkin veikkaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 21:21

Terveisiä Saharasta! Se alkaa tuosta kotipihalta ja jatkuu koko Afrikan poikki, kasvaa joka vuosi lisää, sillä täällä ei sada juuri koskaan. Paitsi viime vuonna satoi kaatamalla kaksikin kertaa, silloin oli vettä joka paikassa, sisällä ja ulkona. Jos haluaa pihalleen jotain vihreää kasvillisuutta, niin koko ajan on kasteltava. Tänäänkin seisoin taas tunnin verran letkun jatkeena pensasaitaa ja bougailnvillejä ruiskuttamassa. Onneksi vettä on siinä letkun päässä, muutenhan tämä olisi täysin asumattomaksi soveltumatonta aluetta. Mutta nyt tästä on tullut paratiisi vailla vertaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 18:22

Kyllä kanssa saharaa veikkaan.