Apua! Olen hiilihydraattiniuhottaja. Nyt terveysasiantuntijat kertokaa mitä voin ottaa aamupalaksi ennen lääkkeiden ottoa?

Vältän hiilihydraatteja, olen syönyt joka aamu Markus-sedän kaurapuuron ja mehukeittoa, koska
minulla on runsaasti lääkkeitä aamulla mm. 2 vahvaa opioidia. Yht. 8 pilleriä menee aamulla.
Kahvia en juo. Vatsahaava ollut jo lähes vuoden. Olisiko teidän tiedossa jotain vastaavaa, sillä
sanovat kaurapuuron olevan pahaksi. siis ei kovin hiilihyd.pitoinen aamupommi.
Tämä on nyt vähän tälläinen yks.asia, mutta jospa teiltä tulisi asiaa, Lääkäri ei ota kantaa.

Avainsanat: hyvä yksinkertainen aamupala

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2011 - 10:57

Ilman hiilihydraatteja tulee aivan hyvin toimeen. Minun aamupalani oli tänään kermakahvi kookosöljyn vahvistamana, smoothie, johon vispasin raa'an kananmunan, hasselpähkinä-mantelirouhetta, kookoshiutaleita, piimää ja kermaa. Annoin turvota vähän aikaa, ja söin lusikalla. Lisukkeena oli tuhti pala gouda-juustoa. Nyt en sitten syökään mitään ennen iltapäivää. Silloin nautin toissapäiväisiä ruoantähteitä, paistettua kalaa, kukkakaalia ja munakoisoa. Illalla nautin ehkä jugurttia ja pähkinöitä. Tällaislla ruoilla nälkä pysyy loitolla koko päivän. Totuuden nimessä on myös mainittava, että syön lisäravinteina Q10:ä, C-vitamiinia ja kalaöljyä. D-vitamiinia otan Suomessa purkista, täällä aringosta. Hiilihydraattitietoisuus antaa paremman elämänlaadun jokaiselle, joka sen ottaa omakseen!

Lähteet:
VHH, www.dojolaiset.com. Antti Heikkilä

Kysyjän kommentti

Kiitos samoin kaikille vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2011 - 20:37

www.tiesydameen.fi/kysy-soilelta

kysyhän täältä, tietävät taatusti oikean vastauksen...
mutta pitkäaikaista hiilihydraatitonta ruokavaliota he eivät suositella kenellekään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 20:59

Hyvin yksinkertainen aamupala esim. munakas (3 luomumunaa, kermaa, tuoretta basilikaa, juustoa) tai 3-4 siivua rapeaksi paistettua pekonia ja 1-2 keitettyä munaa. Munakkaista saat monta eri variaatiota vaihtelemalla täytteitä. Kannattaa käydä katsomassa www.dojolaiset.com sivut, siellä on paljon hyvää tietoa vhh:sta ja lisäksi voit lähettää sinne kysymyksiä.

Jotta ruokavaliosta ei tulisi kovin yksipuolinen täytyy muistaa myös vihannekset muilla aterioilla. Teen muuten kukkakaalimuusin lisukkeeksi perunamuusin ohjeella. Karppaussivuilla on myös paljon reseptejä karppaus.info/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 21:07

Itse tykkään syödä aamulla keitetyn tai paistetun kananmunan.Joskus paistan myös siivun pekonia keralle.Sitten iso kuppi haudutettua teetä.Ei siis mitään pussiteetä... Toisinaan saatan myös ottaa maustamatonta Turkkilaista jugurttia marjojen kera.Todella hyvää! Tuota jugurttia löytyy jokaisesta kaupasta :)
Hyviä aamuhetkiä Sinulle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.03.2011 - 21:27

Viilit ja jugurtit jos käy, niin kokeile niitä. Tai vaihda vaihteeksi johonkin toiseen puuroon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 22:35

Jos aamupuuro mehukeiton ja marjojen kera on sopinut,miksi vaihtaisit pois..Itseä kuunnellen millä vatsa rauhoittuu. Munakas tai luonnon jugurtti siihen mustikoita.Päivän kokonaishiilihytraateilla suurempi merkitys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 08:09

Niin misipä jättäisit puuron pois...vaihdella voi korkeintaan. Itse käytän myös turkkilaista jogurttia siitä isosta pönikästä. Se on niin samettisen hyvää marjojen kanssa. Kananmuna keitettynä tai paistettuna ja raejuusto on myös hyvää. Juuri ostin itselleni sitä pari purkkia. Minulla on ongelmana hiilihydraatit joten kyllä täällä saa pähkäillä kovasti, kun on tottunut syömään leipää ja liikaa makeita kahvileipiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 08:54

Jos on hiilihydraattikauhu, kaurapuuroa nyt ei pidä syödä. Riippuen siitä miten kovat dropit on käytössä, voi syödä vaikka hedelmiä. Tai sitten jogurttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 09:52

Kyllä sinä varmasti yhden puuroannoksen kestät aamulla,kun muuten pysyt irti hiilihydraateista.
Kun lähtee sutta pakoon niin tulee karhu vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 11:44

uotilan ruisleipä siivuina otan palan tai kaks siinä on vähiten hiilareita ...päälle juustoa kinkkua ja sipaus voita, tuorekurkkua ...turkkilainen jugurtti ja päälle puutarhurinkeittoa ...on marlin ja se sokeriversio ..siinä ei ole sitä tilkkasta kohden mitä laitan viilin tai jugurttinpäälle paljoakaan hiilareita.. myöskin pellavarouhetta lisään hiukkasen sekaan tulee kuituisampaa .. nyt on marjat syöty pakkasesta , mut silloin tällöin kun niitä ostan lisään joukkoon ..iso kuppi kahvia kera maidon ..itselläni menis iltaan ,kun seuraavan kerran tulee nälkä , mutta verensokerin ylläpitämiseksi vakaana pitää syödä pieniä anoksia usein ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 11:46

Viilit ja jukurtit ovat hyvä vaihtoehto.