mitä tehdä oslossa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2011 - 12:23

Nämä pitää nähdä.

Vigelandin puisto tai ”Patsaspuisto” on eräs Oslon ja Norjan kuuluisimmista nähtävyyksistä. Se sijaitsee Frognerin puistossa ja siellä on esillä yhteensä 212 Gustav Vigelandin tekemää patsasta.

Tietenkin Holmenkollenille ja hyppyrimäen torniin katselemaan maisemia.

Oslon vuonoristeily.

Kaikki yhdessä paketissa tuosta linkistä tai sitten omatoimisena.

www.city-discovery.com/fi/ID...lmapaketti

Voin suositella lämpimästi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2011 - 12:26

Varmaan löytyy joku viikinki-aiheinen museo,menisisin semottiise.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 12:50

www.mtv3.fi/matkailu/ulkomaa...ta-luontoa

tässä oivaa tietoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 13:04

Hypätä mäkeä ja hiihtää Holmenkollenilla!

Lisätty: 12.03.2011 - 07:40

After Ski;
www.iltasanomat.fi/matkat/Os...12404.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 13:35

Vigelandin puisto eli siis veistospuisto on Oslon ykkösnähtävyys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.03.2011 - 16:01

Käy ihmeessä seillä Vigelandissa ja varaa aikaa siihen. On mahtava patsaspuisto.
Itse olen siellä käynyt enkä voinut kuin vain hämmästellä niiden taidokasta työtä.
Ja toki Oslossa löytyy paljon muutakin katsottavaa.
fi.wikipedia.org/wiki/Vigela...din_puisto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 16:59

Oslossa on vaikka mitä nähtävää. onhan siitä aikaa kun olen siellä viikonlopun rampannut ees ja taas, joskus olisi hauska mennä ajan kanssa. norjalaiset ovat ystävällistä ja mukavaa porukkaa.

tässäpä sinulle must see:
www.virtualtourist.com/trave...G-C-1.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 17:35

Jos kesäaikana olisit menossa, käy ihmeessä Norjan kuninkaanlinnassa.
Se on rakennettu 1800 luvulla Ruotsin ja Norjan kuningas Kaarle XIV varten, joka kuitenkaan
ei ehtinyt nähdä sitä.
Linna on yksi suosituimmista nähtävyyksistä ja on kesällä auki turisteille.

Talvipaikat ovat edelliset jo esitelleet ynnä muita nähtävyyksiä.

Lähteet:
wiki/Oslon kuninkaallinen linna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 11:38

Tässä muutama nähtävyys:

Yli 320 hehtaarin suuruinen kuvanveistäjä Gustav Vigelandin luoma patsaspuisto on yksi Oslon suosituimmista nähtävyyksistä.

Tiettävästi 1200- ja 1300-luvun taitteessa valmistunut puolustukseen tarkoitettu Akershusin linna sijaitsee niemellä Oslossa, ja toimii nykyään vierailukohteena, jossa järjestetään erilaisia juhlatilaisuuksia. Linnoituksen rakennuksissa toimii myös parikin museota. Sotamuseo esittelee lähinnä 1800-luvun norjalaisen armeijan rekvisiittaa, ja toisen maailmansodan aikana toimineen vastarintaliikkeen museossa voi tutustua Norjan miehityksen vaiheisiin.

Bygdøyn niemellä sijaitseva Kon-Tiki-museo on perustettu maailmankuulun tutkimusmatkailija ja kirjailija Thor Heyerdahlin väitteen pohjalle, että Polynesialla on voinut asua Etelä-Amerikasta tulleita ihmisiä esikolumbiaanisella ajalla. Heyerdahl matkusti vuonna 1947 retkikuntineen Peruun, jossa he rakensivat 1400-luvun tietämyksen mukaisen lautan ja purjehtivat sillä reilussa sadassa päivässä Polynesiaan. Museo esittelee viisi perusnäyttelyä: Ra, Tigris, Fatu-Hiva, Kon-Tiki, ja Easter Island. Nämä näyttelyt kertovat vanhoista alkeellisista merenkulkuvälineistä, kaukaisista saarista ja Heyerdahlin elämästä ja tutkimuksista.

Myös Bygdøyssä sijaitsevassa viikinkilaivamuseossa on nimensä mukaisesti esillä viikinkilaivojen (tai -veneiden) lisäksi myös viikinkiajan esineitä. Museon kolme viikinkilaivaa on löydetty hautakummuista, ja ne ovat kaikki rakennettu 800-luvulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 09:34

Olen ainoastaan yhden kerran joskus kauan aikaa sitten ollut automatkalla Oslossa. Tiesin, että siellä on jossain Gustaf Vigelandin patsaspuisto. Löysimme sen ilman karttaa, jotenkin se vain tuli vastaan ihan sattumalta. Olimme aika kauan aikaa siellä, mukanamme oli tuolloin ensimmäinen tyttäremme, hän oli juuri oppinut kävelemään, ja siellä oli aukioita ja portaita, joissa tuota taitoa saattoi harjoitella. Hän tapasi siellä myös ensimmäisen ihastuksensa. EI onneksi jäänyt ainoaksi.
Muuta emme sitten Oslosta nähneetkään, vaan jatkoimme Norjan kiertuettamme kohti Tukholmaa. Norjaan kannattaa ehkä mieluummin mennä kesällä, vuonojen ihasteluun ei kyllästy koskaan.