ONKO NAPSULAISISTA JOKU LAKKOON MENOSSA, PAHALTA NÄYTTÄÄ?

www.mynewsdesk.com/fi/view/p...nen-594004

Minun miehelleni tämä kyllä vaikuttaa..
Toivossa on kumminkin hyvä elää.

Lisätty: 09.03.2011 - 22:53

SAivat sopimuksen aikaiseksi

yle.fi/uutiset/talous_ja_pol...22460.html

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 15:13

Lakko on se viimeinen ase, jota halutaan käyttää alalla kuin alalla. Joskus kuitenkin on pakko vaatia oikeuksiaan. En tunne ketään alalla työskentelevää, mutta mitä viime aikoina uutisissa on ollut, niin ei kovinkaan mairittelevaa kuvaa saa tilanteesta. Harmaatalous kukoistaa ja halpatyövoimaa rahdataan lahden takaa, puhumattakaan pimeästä työstä. Aivan oikein, ettei palkoista sovita sadoissa pikkufirmoissa vaan alalle saadaan yhtenäinen käytäntö. Toivottavasti lakkoon ei turvauduta tai että siitä tulee lyhytaikainen.

Kysyjän kommentti

Kiitos Kaiille vastaajille!

Onneksi lakko ei alkanutkaan!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 15:33

No eipä ole tuttavapiirissäkään tunnettuja alan miehiä.
Mihin perheeseen se tulee se on aina ikänä kokomus, mutta jos parannusta saadaan
aikaan, niin onhan se silloin kohdallaan.
Minun järkeeni ei ole koskaan lakkoilu mahtunut, enkä ole lakossa joutunut olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 16:01

Työntekijöiden lakko-oikeus on kiistaton. Köyhät kyykkyyn ajatusten ollessa yleisesti mielessä on se ainoa keino puolustaa oikeuksiaan. Kaikenmaailman ulkolaiset yrittäjät ovat tulleet rakennuksille ja käyttävät surutta hyväkseen vähäosaisempien ahdistunutta tilaa. Pahemman laatuista "harmaata" taloutta. Oikealla asialla ovat ja toivottavasti sopimus saadaan aikaiseksi ennemmin tai myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 16:09

Meikäläinen ei ole rakennusalalla. Parannusalalla paremminkin ja meillehän jo sopimus tehtiin mikä oli kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta hoitoala on sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 21:35

Pitäiskö eläkeläisten lakkoilla parempien eläkkeiden puolesta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.03.2011 - 22:05

Yhden kerran olen ollut lakossa. Nyt jos tässä hommassa sitä yritäisin - niin on kuin puhuisin pukille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 09:51

Ainahan Suomessa joku lakkoilee, en tiedä mistä ryhmästä nyt on kyse, olisko rakennusala. Postialalla on myös jotain kahnauksia.
Meillä ei nykyään juuri uutisia katsota, asiat jotka ovat pinnalla, ovat samoja päivästä toiseen (vaalitappelut, Pohjois-Afrikka... ei paljoa kiinnosta).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 04:36

En ole lakkoon alkamassa, saivat onneksi sovun tehtyä.