Jokos puutarha-napsut selaavat siemen- ja taimiluetteloita? Oletko löytänyt jotain uutta kokeilemisen arvoista?

Lisätty: 09.03.2011 - 19:03

Itse ajattelin kokeilla Liuskamiinaköynnöstä ja jotain köynnösruusua sekä Tarhamarskinliljaa.

Avainsanat: puutarha suunnitelma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 15:09

Olen jo ostanutkin porkkanansiemeniä, punajuuren.tomaatin,en muistakkaan mitä ostin. Mulla on viimevuodelta pieni pahvilaatikollinen siemeniä. Niitä kylvän. Hyvin ovat lähteneet.Meinaan perunasta katsoa uusia alkuja kuten nikolaita jotain muutakin uutta lajiketta.Nyt mulla on rosamunda, timo,siikli.

Mulla on kaksikymmentä vuotta vanhoja herukkapensaita 20kpl. jotka tyttäreni toi taimena minulle maatalouskoulusta.Saaren kartanosta ja olen ollut onnellinen niistä.Ne on joka vuosi antanut noin 17ämpäriä, keskitaso vuosilta .On antanut tänä aikana minulle hurjat litramäärät mehua .Viimevuonna tuli 18ämpäriä marjoja. On niistä karviaisia 2 pensasta.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksista. Sinulla on kevättä rinnassa ja suunnitelmat valmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 12:42

En ole mitään siemen enkä taimiluetteloita katsellut. Minulla on jännitys niistä sinisistä tulppaaneista joita syksyllä maahan laitoin että tuleeko ylös niistä yhtään ja viime keväänä punakukkaisen Mangolian istutin ja sitäkin jännitän että onko hengissä ja kukkiiko se , pitäisi samaan aikaan kukkia kun tuo koristekirsikkakin, jos ovat kuolleet kun näin kova talvi oli niin sitten uusia kasveja ostan tilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 12:45

Ei ole tullut katseltua..
Sitten taas katselen kun noita kukkia parvekkeelle laittaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 13:47

Eipä ole tullut katseltua, vaikka pitäisi ja kiireen vilkaa pitäisikin, sillä meillä olisi tarkoituksenamme tehdä ensi kesänä puutarhassamme todellinen myllerrysten myllerrys. Aijomme poistaa kaikki vanhat jo räsistymään päin olevat kukat penkkeineen, kaataa muutama puun ja istuttaa niiden tilalle vain ja ainoastaan joitain puita, tai pensaisaita. Mitä, sitä emme ole vielä päättäneet. Uusia kukkia emme poisotettavien tilalle enää istuta. Me emme ukkokultani kanssa enää muorru ja siksi tulimme siihen tulokseen viime syksynä että nyt jos koskaan on aika tehdä puutarhastamme mahdollisimman helppohoitoinen antamatta sen kauneuden kuitenkaan hävitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 14:49

Eipä ole tullut vielä katseltua, sitten taasen keväämmällä iskee paniikki, kun kaikki jää viime tippaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 15:17

Toivottavasti saan tämän kesän aikana piskuisen "puutarhani" eli ne muutamat mustaherukkapensaat istutettua. Sen suurempaa plantaasia ei meidän kallioperäiseen maastoon ole luvassa. Kuulin kyllä lavapuutarhasta ja idea tuntui kiinnostavalta, mutta toteutukoon se sitten kun meillä on enemmän aikaa olla mökillä. Multa- ja viherpeukuille toivon hyvää kasvukautta ja suurta satoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 16:08

Ei uusia lajikkeita. Perinteiset ämpärissä (iso) olevat perunat ja tomaatit (mini). Mansikka-amppeli, sekä lasten kylpyammeessa oleva ryytimaa (ruohosipuli, persilja, rucola, suolalehti, salaattia ja tilliä (osa kaupasta ostettuna ja ammeeseen istutettuna). Ei kitkemistä ja kätkemistä. Ryytimaa lähelle keittokatosta ja ovat siinä valmiina käyttöön. Kallioisella tontilla ei muita vaihtoehtoja.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 17:10

Odottelen Teidän puutarhanapsujen kertomuksia siemen-, ja puutarhatouhuista.
Itsellä ei ole maaplänttiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.03.2011 - 22:03

Hiirenkorville ovat sivut jo taittuneet ja ajatuksissa on piha sullottu täyteen upeita kukkia.
Huomenna käyn Lidlistä ostamassa niitä upeita Belargonia näin ensihätään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 08:25

On katsottu ja suunnitelmatkin vaihtuneet jo useaan kertaan kuten joka kevät. Ystäväni laittoi viimekesänä puikulaperunan itäneet pussinpohjalta maahan ja sato oli oikein hyvä, joten sitä kokeilen tänävuonna. Rusakon jäljiltä saatan joutua uusimaan luumu ja päärynäpuita mutta muuten vain kitkemistä ja kesäkukkia. Niin minäkin Lidistä hakemaan ensi pelargoniat, mutta olivatkin jo loppuneet :(