Annatko tai oletko antanut lastesi järsjestää kotibileitä?

Enää miun ei tarvitse miettiä tätä asiaa,mutta hurjalta kuullostaa nykynuorten käytös toisten kotona.Kuseskellaan mihin sattuu ja hajotetaan paikkoja ja vielä varastetaan tietokoneet ja muut millä on myyntiarvoa katukaupassa.

Avainsanat: omakoti kullan kallis linna vielä kalliinpi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 09:30

Olen antanut lasteni pitää kotibileitä, sopimus oli että ei mitään saa huushollille tapahtua ja jos olutta joivat niin omalla vastuulla, en halunnut olla asiasta tietoinen. Viimeiset kotibileet poikani piti armeijassa ollessaan, ja 1 ikkunan olivat rikkoneet ja joku oli jalkansa lasinsirpaleihin pahasti loukannut ja ambulanssilla oli meiltä haettu, sen jälkeen ei meillä ole mukulat kotihippoja saaneet pitää. Asiasta kyselin että mitenkä se ikkuna oli hajonnut, olivat olkkarissa jalkapalloa potkineet, että sillai.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 09:30

Ei ole noita lapsi huolia minulla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 09:37

Ei varsinaisia kotibileitä, mutta kun olemme poissa kotoa pojallani on lupa kutsua kavereita istumaan iltaa. Mitään eriskummallista ei ole tapahtunut. Poikani tietää mitä kaikkea bileissä voi tapahtua, ja koska tietää olevansa vastuussa kodistaan, ei halua tuntemattomia tai puolituttuja kotiinsa. Tunnen suurimman osan hänen ystävistään, sillä viettävät meillä muutenkin paljon aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 09.03.2011 - 09:59

Meillä ei pojat ole bileiden perään huutaneet, katsellaan vielä pari vuotta...

Itse ollessani teini järjestin kotibileitä muutaman kerran. Hurjin tapaus lienee ollut se kun eräs juhlijoista horjahti päin olohuoneen ja keittiön välissä ollutta haitariseinää. Seinä romahti alas kun sen yläkisko petti. Homma pelastettiin plastic-paddingilla, eikä sitä vanhemmat koskaan huomanneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 10:50

Kyllähän niitä juhlia pikkuteininä tuli järjestettyä :) Isä oli töissä ja äiti kurkki naapurin ikkunasta, että kuinka ne juhlat sujuu.Meillä juotiin kuitenkin vaan alkoholittomia ja syötii sipsejä.Nojailtiin vanhojen levyjen tahdissa valot minimissä.Hauskaa oli!

Nyt pojan ollessa suht saman ikäinen, ei ole koko asia tullut edes puheeksi.Tartteekin kysästä, että haluaako järjestää jotain...Ja poikaani luotan sen verran, että kaveriporukka osaa tarvittaessa käyttäytyä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 10:57

Meillä on kolme lasta 2poikaa 1tyttö eikä koskaan ole puhuneet kotipileiden järjestämisestä kotona tai muualla.Niillä ollut muuta kivempaa ja hyödyllisempää tekemistä. Ovat viihtyneet muiden asioitten ja tekemisten parissa. Koskaane eivät ole turhuutta ajatelleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.03.2011 - 11:15

Ei siihen aikaan paljoa sellaisia harrastettu kun poika oli siinä iässä. Ei hän pitänyt kotibileitä eikä kuulemma ole koskaan käynyt sellaisissa. Mitä sitten täysi-ikäisenä on tehnyt, en tiedä siitä eikä tarvitsekaan tietää. Hän on itse vastuussa teoistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 11:29

Illanviettoja on ollu, mutta olemme olleet vaimon kanssa silloin kotona. Joten perinteisiä kotibileitä meillä ei ole järjestetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 12:03

Siitä on niin kauan etten jaksa muistaa...siistejä keveritapaamisia oli. Niin kuin itselläkin ja minun nuoruudessa ei oikeastaan maalla harrastettukaan kotibileitä. Kuljettiin kesäisin telttailemassa ja biletettiin rannalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 12:50

Kyllä silloin tuli annettua, mutta olivat ihan siistit jutut 3-4 tuntia koti heidän käytössään..
Itse olin leiponut ja laittanut jotain juhlahumuun..
Mutta alkoholin kanssa ei kyllä silloin läträtty...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 13:54

En ole koskaan asustellut Salon seudulla josta nuo viimeisimmät "juhlauutiset" tulevat. Meillä ei ole varsinaisia bileitä koskaan pidetty, tytär ei niitä ikinä edes kysellyt. Lapset ja nuoret ovat löytäneet mielekkäämpää tekemistä, alkoholi ei ole ollut kuvioissa mukana, rikoksista nyt puhumattakaan ja huumeista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 13:56

Enää ei ole tuollaisia tapauksia. Kyllä meillä olivat kaverit aina tervetulleita niin arkena kuin pyhänä. Bileitäkin pitivät toisinaan. Hienostihan tuo homma aikanaan sujui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 17:14

eipä niitä meidän lapset ole pitäneet, ei ainakaan minun tietteni kotonamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 19:50

en ole enkä anna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.03.2011 - 21:49

Lapseni järjestivät bileitä vasta sitten kun olivat päässeet äidistä eroon - eli omissa kodeissaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 12:19

Eivät ole vielä järjestäneet. Antaisin luvan, jos kaverit ovat samoja, jotka käyvät meillä muutenkin ja myös tunnen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 04:32

En anna, eikä lupaa tulisi. Saavat järjestää juhlansa omissa kodeissaan.