Laitan Heli Laaksosen runon naiseudesta teille huvitukseksi.

Naise elämää?
Jos sää ole itsenäine , sää ole pelottava.
Jos sää ole ystävälline ja ymmärtäväine, sää ole liian kiltti.
Ku sää sano, mitä sää ajattele, sää ole rääväsuu.
Jos sää ole hiljaa, on sus jotta kummallist.
Jos sää anna, sää ole helppo nakki.
Jos sää pihtaat, haeta joltain muult.

Yritä täsä sit olla. Jua pari lasi kuaharii. Venytel tualis semmottos,
et pää menee taakse ja kattelet maailmaa ylösalasi.
hiukka hianon näköst.
Ei iloseks tulemiseks enemppä tarvita.

Kyl o helppo ol naine!!!

Lisätty: 08.03.2011 - 20:06

Ei ole Turun murretta, on Laitilan suunnalta hänen murteensa, muistuttaa kyllä paljon Turun murretta.

Avainsanat: runo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 06:51

Kuullessani jo Heli Laaksosen nimen alan hymyilemään. Olen hänen faninsa ja tuo murre on sitten kutkuttavaa näin savolaisen korvaan. Olen kuullut hänen esittävän runojaan ja se on hauskaa. Haluaisin tavata hänet livenä esiintymässä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2011 - 19:58

Heli Laaksosen runoissa on ajatusia ja mikä parasta kirjotettu Turu murttel. Luen mielelläni hänen kirjoittamiaan runoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 20:28

Heli Laaksosen runoissa on sanomaa, mutta minä en pidä tuosta murteesta.Tai voisinko niin sanoa, että
en jaksa sitä erikoisesti lukea. On niin syvällisesti ajatuksella luetteva, että hitaat aivoni ehtivät sen kääntää miun maan kielelle. Kiitos vain Maarit3.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 20:48

Minä aina ilostun kun kuulen Heli Laaksosen nimen. Runot ja kirjoitukset puhuvat hyvin puolestaan.
Kaunista murretta. Heli oli yhtenä iltana puolisetsemän ohjelmassa.Mulla on hänen runokirja .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 21:03

Kiitokset vaan ihan kiva runo!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 21:08

Heli Laaksosen runot ovat puhuttelevia, usein pienen huumoripilkkeen kera. Murre on hauskaa, sitä on hauska kuunnella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 22:31

Sain äidiltäni viime jouluna lahjaksi Heli Laaksosen kirjan "Pursu".Olen sen kertaalleen lukenut ja monet naurut nauranut ; murteensa tuo mukavan lisämausteen koko hommaan.

" Pefletti ol pesus.Kyl kakkupaperiki käy.
Uimahalli saunas muijat ei puhunu mittä "

Hyvää naistenpäivää kaikille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 15:31

Heli on mahtava!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.03.2011 - 21:28

Kiitos, Helin runoja ja pakinoita on ilo lukea. Mahtava tytteli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 04:25

Kiitos, siinähän oli täyttä asiaa.