mikä on mielestäsi kaikkien aikojen paras jäätelö?

kävin tänään k-kaupassa ja siellä on jäätelöitä jos jonniimoisia, tuutteja, pikareita, tikkujädee, puolta litraa, litraa, kaiken näkösissä ja kokosissa pakkauksissa ja astioissa, jotta huh huh. litran kuningatarjäden mie sitten ostin pitkän pähkäilyn jälkeen. miun mielestä jäätelöitä alkaa olla jo liikkaa, siis eri makuja on ties kuinka paljon sekä pakkaus kokoja yms.

(p.s. toiv. tätä ei oo kysytty viel) (jos on niin antakkee anteeks= )

Avainsanat: mikä jäätelö. paras maku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.10.2008 - 15:46

se on se ikivanha Suomen Jäätälön vaniljatikku ....

Lisätty: 03.10.2008 - 16:54

Suomen ensimmäisiä jäätelönvalmistajia olivat italialaisen Magin perheen Helsingin jäätelötehdas vuodesta 1922 ja Suomen Eskimo Oy. Pietarsaaren jäätelötehdas aloitti 1928 ja lakkautettiin 2002.

Nämä niitä tikkuja aikoinaan tekivät, käsittääkseni sesonkiluontoisesti vieläkin, myyntipisteenä ainakin Espan kioski

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.10.2008 - 16:30

No mie syön ehkä pari jäätelöö vuodes, mut parhaat aina ne kesän ensimmäiset oikeet kiskas ostetut tötteröt, näistä mauist lapsuudesta jo parhaimpii tiikerijätski, ja sit tuli myöhemmin joku sellanen rommirusina (-kohan oli), njaammmm...
Ks. valpöörr... heh.. yllä samaa mieltä ko. tikust myös ja varsinkin siit jäätelöosasta, hyvvee oli, mut saako mistää ennnee...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2008 - 16:52

Kyllä se on suklaapilvi ollut siitä lähtien kun se tuli kauppoihin. Enää en ole sitä löytänyt joten olen siirtynyt Aino-jäätelöön, etenkin kolmen suklaan sekoitukseen. Olen samaa mieltä terhin kanssa, jäätelöä eri mausteilla on LIIKAA. Muistatteko vielä vuosituhannen vaihteessa kun tuli markkinoille sillijäätelö ja valkosipulijäätelö! Huh, huh...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2008 - 17:47

kun nyt on tullut uusia makuja niin mustikka,ja,lakka.ovat olleet tosi hyviä mun mielestä,niistä lapsuus ajan jäätelöistä,no kerrotaan sitten kun tementia on päällä,huomasin tuon Arnipoppan tuossa olisin halukas maistamaan etenkin valkosipulijäätelöä,syön ainakin 4valkosipulin kynttä päivässä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2008 - 23:21

mieluiten syön sitä yksinkertaisinta ja epäterveellisintä kermajäätelöä (ja tolkuttomasti hilloa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 00:23

Sveitsissä jälkiruokajäätelöt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 09:09

Valion vaniljaeskimo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2008 - 14:45

Minttusuklaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2008 - 17:03

Mangomeloni, irtojäätelö, mitä myydään kojuissa kesäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2008 - 13:56

jäätelöistä yleensä ehdottomasti parasta on lakritsi jätski, tuuteista hyvä on daim ja vanhan ajan salmiakki ja tikuista spirello mehujää. aivan suussa sulavaa on sitruuna sorbetti oikeassa sitruunan kuoressa.en tiedä onko se nyt varsinaisesti jäätelö, mutta pakaste tuote ja nami nami:b

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 17:50

Omatekemä, ilman lisä-ja säilöntäaineita.