NÄINKÖHÄN TÄMÄ TOIMII !!!

www.iltasanomat.fi/vaalit201...35505.html

Nämä jotka eivät osallistu vaaleihin saavat lähtiessään hyvän tienistin...
Seuraavat eivät saa enää!
Näinhän tämä menee, kaikki vanhoja konkareita jotka eivät enää mukaan lähde!

Lisätty: 08.03.2011 - 19:16

www.hs.fi/politiikka/artikke...5260658769

Nykyjärjestelmä sallii kansanedustajan jäämisen sopeutumiseläkkeelle seitsemän vuoden eduskuntakauden jälkeen.

Sopeutumiseläke on tavallaan kansanedustajien työttömyysturva. Sopeutumiseläkettä on haettava itse. Sen saa automaattisesti hakemuksella, eikä ikärajoja ole.

Sen voi saada vaikka 25-vuotiaana, ja se jatkuu vanhuuseläkkeeseen asti.

Muita tuloja voi tienata melko vapaasti ilman eläkesumman pienentymistä, ja pääomatuloja voi hankkia vapaasti. Alin eläke on noin 2 000 euroa ja korkein lähes 4 000 euroa eli 60 prosenttia palkasta.

Tästä järjestelmästä halutaan nyt eroon.

Eläkeuudistus ei koske nykyedustajia. Seuraavaan eduskuntaan valittavat voivat siis varautua heikompiin eläke-etuihin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 19:54

niin - vähän ihmetyttää että miksi nämä "päättäjät" pitää asettaa parempaan lokeroon eläkkeen suhteen kuin muut kansalaiset? työtä se on edustaminenkin siellä isossa hiekkalaatikossa.
luulisi jumalauta olevan isompikin tunku sinne kun noin hövelisti rahaa irtoo - ja vielä ilman rajoituksia.
hyvä siellä päättää ja nauttia eduista. samanarvoisia pitäisi kaikkien olla - eläke, muut etuudet jne. eihän ne itseasiassa edes ole siellä työpaikalla kokoaikaa. voisko niille maksaa päiväpalkkaa? jollet tuu ni et saa. piste.

Kysyjän kommentti

Olen samaa mieltä!

Kiitos kaikille vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2011 - 17:57

Hyvää se vaan tietää kun porukka vaihtuu. Kyllä kansa tietää ketä äänestää.Moni hakeuttuu eduskuntaan ja sitten poistuu että saavat eläkkeen.Taiveaho ja Kaikkonen olleet kovin hiljaa. Mikä ne on pelästyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 18:35

Joo olisi nuorempana pitänyt olla kiinnostuneempi politiikasta ja pälpättää itsensä sinne puhumalla.
Nykyään sinne menee nämä missikaunottaret ja orkesteripojat..
Eläke on tosi hyvä vaikka olisi vain yhden kauden ja jatkaisi sitten vaikka tukkijoella.
No mitäpä tässä purputtamaan on vain kiva seurata tämän kevään vaalikisoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 18:54

Taitaapi olla niin, että tuo eduskunta on sellainen paikka jossa kaikki muutos on eduksi. Pienikin muutos on askel parempaan suuntaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 14:00

Vanhaa porukkaa ainakin demareissa, joutavat jo eläkkeelle eikä uusia niin vain tule tilalle....
mutta yrittävämpi siipi kyllä jatkaa töitä jossain muualla.
Mutta ei mitään takeita vaikka väki vaihtuisi 100%:sesti, ei mikään muutu jos sitä joku haluaa.
Pääomatuloja sensijaan voi hankkia ihan kuka tahansa ja tekeekin niin, ei niitä eduskunnan kautta mitenkään kierrätetä.
Ensi vuonna on taas vaalit... vai muistanko väärin.... silloin vaihtuu takuuvarmasti ja parempaan suuntaan (toivottavasti).

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.03.2011 - 21:18

Eipähän nuo poislähtijät nälkään kuole eikä asunnot mene alta kuten tavalliselta duunarilta.