Onko sinulle tuttu kirjailija Eira Pättikangas?

Oletko lukenut hänen kirjojaan.Minä pidän tästä kirjailiasta ja minulla on yö pöydälläni monta hänen teostaan vielä lukematta.

Avainsanat: kirjailija eira pättikangas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2011 - 12:17

Hyvin tuttu, punaisen silkkinauhan luin viimeksi.

Kysyjän kommentti

Minä löysin nämä Eira Pättikankaan kirjat joku aika sitten kirjastosta ja nyt luen niitä innolla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2011 - 13:55

Ei ollut tuttu, mutta saatanpa jotain lukaistakin hänen tuotannostaan.

Tällaisen tarinan löysin googlesta

Eira Pättikangas

Olen syntynyt Kurikassa, joka on yhä asuinpaikkani. Koulutuksenani on keskikoulu ja ammatti turkisompelija, viimeiset vuodet kirjoittelija. Olen naimisissa ja minulla on poika ja tytär sekä yksi lapsenlapsi. Harrastan lukemista, lenkkeilyä, piha- ja käsitöitä.

Lähteet:
www.karisto.fi/portal/suomi/...amp;aid=26

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 14:05

Minulle tuiki tuntematon...

www.seinajoki.fi/kirjasto/ki...kangas.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 15:08

Uusi tuttavuus. Mielenkiintoinen esittely.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 15:47

Empä ole aijemmin edes kuulut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 16:55

En ollut ikinä kuullutkaan. Täytyypä tutustua hänen kirjoihinsa mikäli meidän kirjastosta löytyy. Kiitos vinkistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2011 - 17:15

Ihan outo nimi. Jos eteen tulee, saatan vilkaista takakannen millaisesta aiheesta kirjoittaa. Jos on kiinnostava aihe, saatan jopa lainata kirjastosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 17:25

En ole kuunaan kuullutkaan.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 18:58

enpä minäkään ole silmiini saanut osumaan kirjailijan nimeä, vaikka viikossa monta kertaa käyn
kirjastossa, tosin vain harrastuksen muodossa ja lainaan lehtiä.
Näkökyky vei lukuinnon kokonaan, mutta varmasti ovat luettavia kirjoja.
Makuja kirjoihin on niin monenlaisia. Hyviä lukuiltoja, uni tulee hyvin kun lukee
jotain mielenkiintoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.03.2011 - 20:12

Aivan outo kirjailija - en ole koskaan ennen edes kuullutkaan tuota nimeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 09:46

En ole kuullut ikinä, mutta nykyäänhän kirjailijaksi pääsee jo kun julkaisee yhden kirjan, aiemmin vaatimus oli paljon suurempi, olisko ollut 8 kirjaa, näin muistan. Nythän voi tehdä myös omakustanteita joten rima on aika alhaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2011 - 09:48

No, Pättikangas on sentään kirjoittanut 14 kirjaa ja saanut myös joukon palkintoja. Pättikangas ei nimenä ole noussut "suuten" ja tunnettujen suomalaisten naiskirjailijoiden joukkoon, mutta kyllä hänet kotiseudullaan tunnetaan. Itse löysin Pättikankaan kirjat 1990-luvun lopulla ja sen jälkeen olen lukenut jokaisen ilmestyneen kirjan. Pääosin kaikki ovat olleet hyviä, mutta omat suosikkini ovat Jokaisella kotinsa, Puhelinpylväiden varjossa valtatie ja Helmisimpukka -kirjasta alkava trilogia. Pättikangas hallitsee historian ja kirjoissa liikutaan niin 1300-luvulla kuin jatkosodan jälkeisessä ajassa. Pidän erityisesti siitä, että hänen kirjoissaan on voimakkaita naishahmoja. Kirjojen kieli ja pohjalaismurre on elävää. Tulen itse ihan toiselta murrealueelta, joten en aina ymmärrä suoraan kaikkia Pättikankaan käyttämiä murresanoja, mutta kyllä lauseesta pystyy päättelemään mitä siinä sanotaan. Joissakin kirjoissa hieman häiritsee se, että yksi kirja saattaa kattaa useamman vuosikymmenen, jolloin kirjassa saatetaan hypätä yhtäkkiä monta vuotta eteenpäin. Mutta muuten kerronta on hvyää ja henkilöhahmot tuntuvat eläviltä.

Lähteet:
www.seinajoki.fi/kirjasto/ki...kangas.htm