Osaatko olla tekemättä mitään?

Mie en osaa, aina on jotain tehtävää,että saa ajan kulumaan.

Avainsanat: tekeminen ajankulku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2011 - 13:01

En minä oikein osaa olla tekemättä mitään, mutta nämä kivut ja muut sairaudet pitävät minut toisinaan sellaisena etten pysty tekemään mitään ja heti tulee huono omatunto kun on näitä vähäisiä hommia rästissä, vaikka pitäisi olla ettei mitään stressiä olisi kivun taakkaa lisäämässä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2011 - 13:19

Kyllä joskus täytyy ihan vaan relata eli olla tekemättä mitään erikoista.
Työssäkäyvä ainakin tarvitsee rentoutumishetkensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 13:44

Mökin terassilla on tekemätön olo ja ihana olla. Mikäli lintujen katseminen ja niiden luritusten kuunteleminen lasketaan tekemiseksi, niin sitten en varmaan osaa olla tekemättä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 14:02

Vaikeaa se on, mutta aina silloin tällöin huomaan onnistuneeni. Ja minkä sitten kukin laskee tekemiseksi. Eihän tämä napsuilukaan mitään varsinaista tekemistä ole, vai? En itse sitä ainakaan luokittele muuksi kuin ajanvietteeksi. Mutta usein huomaan, että kesken ei mitään tekemistä-tilanteessa nousen ja teen äkkiä jotain, mikä on kesken tai laittamatta. Lakaisn roskia, panen jotain paikalleen tms. Mutta nyt olen mukavasti pehmeällä sohvalla, jalat nostettuna ylös tyynyjen päälle, enkä tee mitään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 14:15

Kyllä sitä tulee myös osattua levätä laakereillaan..
Ihan siis olla tekemättä mitään.

Mutta on taas ihan myös päinvastaisia hetkiä että on monta rautaa tlessa yhtäaikaa..
Tasapainossa siis...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 15:01

En osaa olla niin.Minun täytyy tehdä vaikka käsitöitä tai täytellä ristikoita jos ei muuta keksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 15:12

Joogan myötä tämäkin hyvä tapa on tullut tavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 15:42

Kyllä joskus pitää levätä säryt pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 15:51

Kyllä osaan ja hyvällä omallatunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 16:18

Pakko on ollut opetella, kun väliin särkee noita niveliä tosi paljon. Taitolaji on se lepääminenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2011 - 17:11

Ei tuota mitään ongelmia olla tekemättä mitään. Mutta vastapainoksi sitten kun teen, niin teen paljon ja vauhdilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 17:23

Tässä olen aika mestari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 19:04

On meitä aika monta sellaista särkymestaria, tarkoitan kipujen kanssa, että ne laittaa
"olla tekemättä"mitään. Tiedän jo aamusta milloin sellainen päivä on.
Oma lääkärinikin sanoi minulle, kun vain voivottelin, että kun ei voi sitä ja sitä tehdä,
hän sanoi, että voit opetella luopumaan tekemisestä.
On jo se neljäs vuosikerta elämässä menossa, että voi hellittää
Annetaan itsellemme anteeksi se, että mieliämme kaivaa joku tekemätön työ.
Tulee toinen ja tekee sen jos niikseen on.annetaan se roskan olla siinä matolla ja
pölyhiukkasten tanssia auringonvalossa, ollaan niinkuin kotonamme..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.03.2011 - 20:11

Oi, vaikeaa se on - niin kovin vaikeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 22:07

Kyllä aina jotkin tekemistä pitää olla..kun olen sellainen ikiliikuja..
Jos on jouten ja laiskottelee..tulee olo ,kun kissa pistoksissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 12:13

Tarvittaessa kyllä, mutta yleensä on aina jotakin tekemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 12:16

En oikeastaan, aikakin kuluu askareiden parissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 22:35

joutilaisuus ei tuota ongelmia, tilaisuus siihen vaan on niin tuskallisen harvoin

ja aika kuluu ihan itse edestään ilman sen kummempia ponnisteluja