-m-
Kysytty: 08.03.2011 - 07:57

Naistenpäivää alettiin viettää virallisesti vuonna 1975. Monissa maissa se on myös vapaapäivä.

Pitäisikö naistenpäivän olla vapaapäivä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2011 - 14:12

Ei tarvitse siksi vapaata olla.
Kehitetty taas yksi lahjontapäivä lisää silloin...

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille, toivottavasti saitte nauttia päivästä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2011 - 08:01

Mietin tässä ensin mitä kaikkea me naiset puuhaamme kodissa, työssä, kodin ulkopuolella ja huolehdimme, monien asioiden sujumisesta. Tulin siihen tulokseen, että olisimme ansainneet yhden vapaapäivän, mutta mitenkäs ne miehet sitten pärjäisivät....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 08:05

Ei sen vapaapäivä tarvitse olla, sitten pitäisi miehillekin olla vapaapäivä ja heille samanlainen päivä, mutta hyvä olisi jos vähän puolisoaan muistaisi kyseisenä päivänä. Mieheni kyllä sanoo että hänhän palvoo minua joka päivä eikä näe tarpeelliseksi naistenpäivänä minua erikseen muistaa. Minä joinakin vuosina olen Bulgarialaisilta ystäviltäni saanut martenitsan, on sellainen villalangasta tehty pieni koriste, punavalkoinen ja naistenpäivänä sitä pidetään kuten rintakorua. Siellä päin on naistenpäivä tärkeä päivä ja naisia muistetaan kukkasin ja pienin lahjoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 08:44

Ajatushan siinä on kaikkein tärkein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 11:23

Jos ei virallista vapaapäivää saadakaan, niin perheissä voidaan ottaa käytäntöön oma naisten vapaapäivä, jolloin perheen naisia kohdellaan kuin prinsessoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 11:26

Kerkesin tehdä puolet työpäivästä, ennenkuin muistin että on naisten päivä, tosin eihän se meillä vapaapäivä ole, joten eipä hätiä......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 21:19

Todellakaan ei tarvitse vapaapäivä olla, kyllä noita keksittyjä lahjapäiviä on jo liiankin kanssa.
Hyvä kun pysyy mukana lasten pyöreiden vuosilukujen täyttyessä. Olen itse ääriäni myöten kyllästynyt
noihin kaikenmaailman päivien viettoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.03.2011 - 19:54

Ei missään nimessä. Jos naiset saisivat sen päivän vapaaksi, niin ilman muuta he siivoaisivat tai pesisivät ainakin ikkunat silloin. Varsinkin perheellinen nainen, mies on töissä ja lapset koulussa - silloinhan on hyvää aikaa tehdä vaikka rästitöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 12:12

Kyllä, olisi hieno huilipäivä keskellä viikkoa.