Pitänee seurata öljytikkua!

www.iltasanomat.fi/autot/E10...27251.html

Avainsanat: e-10 bensa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2011 - 14:22

Ei syytä huoleen edunvalvojamme alkaa myös tutkia;
www.taloussanomat.fi/liikenn...0113193/12

Lähteet:
autoliitto-fi.directo.fi/lii..._ja_visio/

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2011 - 08:50

Eli kannattaa muutes vältellä niitää maan mainioita "suomi autoja" jos haluaa, että tuo e10 toimii omassa autossa :) Jotenkin tuo autolista näyttää siltä, että tuontiautot harvemmin osuu noihin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 08:56

Kaikkea paskaa on ihmisten pakko ostaa,on tämä kummalliseksi kyllä mennyt tämä bensa touhu .Nyt ois taas kirveellä töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 09:12

Tuotteet tehdään huonommaksi ja köyhä tietenkin maksaa kalliisti kaiken ja kärsii. Toiset käärii hihojaan. Aina niissä uussissa tulevissa jotain kummallista on . Haisee aina pahalle.Rahanhimosta tuokin tehty,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 09:42

Kyllä tuosta E10 bensiinistä taitaa tulla riesaa autoilijoille, kalliiksi tulee jos moottorit autoista rikkoutuvat, voi voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 10:13

Sitähän on nyt uutisetkin ilmoittaneet, niiden kannattaa seurata jotka sitä käyttävät öljytikkuuaan meinaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 10:27

Onhan sitä seurattu ennenkin öljytikkua. Lisäsin äskettäin hieman öljyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 11:17

Johan se jo ennen E10 bensan myyntiin tulemistakin oli arvattavissa ettei tämä uutuus ole niin priimaa kuin annetiin olettaa eikä se tule sopimaan täydellisesti kaikkiin niihinkään automerkkeihin joihin ensimmäiset tutkimukset sen väittävät käyvän jotenka ei tuo autotehtaiden tutkimustulos mikään yllätys ollut. E10 bensaan sortuneiden on nyt vain tiirailtava öljytikkun vartta entistäkin tiuhempaan ja tarkempaan ja suoritettava aijempaa useammin öljynvaihdot niistä syntyvistä lisäkustannuksista välittämättä jotta autot kulkisivat nikoittelematta jokaisen kulkunsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 11:30

Juuri tuolta tieltä palattuani taivastelen tässä sitä, kun ennen ei autossani ole ollut nykimistä...risteykseen ajettuani hiljensin tietenkin vauhtia ja siinä alkoi nykimään. Nyt on tapahtunut muutamia kertoja viime viikkojen aikana. Koskaan aiemmin ei. Täytyy tutkia missä vika...E10:säkö?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 11:41

Niinpä. Muutenkin uudempien autojen öljynvaihtoväli on mielestäni hurja. Itse en oikein ymmärrä, että öljyillä ajetaan yli 10 tkm. Ja tämäkin juttu on taas yksi esimerkki siitä, miten keskeneräisiä juttuja meille "lanseerataan"..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 13:23

Huolensa kullakin, oli siinä minun aivoinfarktissa joku hyvä puolikin näköjään.
Kortti meni veks ja katsoivat, että kyllä tuo mamselli rollaria lykkää, kun se ei
näkisi lukea niitä öljytikkuja. laipää kun syö polttoaineeksi, niin jo hajusta tuntee onko
ruista vai nisujauhosta tehtyä, eikä eroa ole urvahtamiseen helteellä eikä pakkasella.
Kait ne tohtorit jo silloin huomasi, että moottorini ei kestäisi sitä e 10 bensaa.
Ja öljyt otan kapseleina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 14:59

Öljytikun seuraaminen ei yksin riitä.
Joskus aikoinaan, kun pelleiltiin petroolivirityksien kanssa, öljy tuppasi lisääntymään, mutta vanha myös syö sitä, joten öljy laimenee, vaikka tikussa on oikea määrä.
Vaihtoväliä kannattaa suosiolla lyhentää.
Mitään kolmenkymmenentuhannen vaihtoväliä ei kannata edes kuvitella.
Kymmentuhatta on sopiva vaihtoväli, ainakin minun autoni tietokoneen mukaan, vaikka ei tosin kulje bensalla.
Ajamalla 98 oktaanisella auto kuluttaa vähemmän, eikä ongelmia tule.
Tunnetusti tarkat saksalaiset ovat ehtineet tutkia, että kymppibensaa kuluu 0,3 litraa enemmän satasella ja oman kokemuksen mukaan vanhaa 95 bensaa paloi puolisen litraa enemmän kuin 98 bensaa, joten 98:a käyttämällä saattaa jopa säästää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 16:26

Öljytikkua tulee seurattua vaikka itse käytänkin 98

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 20:38

Nyt tuli kunnon myrsky bensapöntössä......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 21:29

Kyllä sitä öljytikkua on syytä seurata..Oli huono homma tämä bensan uudistus,kun auto kuluttaa nykyistä bensaa enemmänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.03.2011 - 07:43

Onneksi menovetenä on dieseli. Silti kyllä vilkaisen öljytikkua epäsäännöllisin väliajoin. Ei näytä kuluttavan vielä liikaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 11:45

Pannaan koko E10, kun tuollaista bensaa on.