Omakotitalo, kerrostalo vai rivitalo?

Oma vai vuokrattu ja miksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 07.03.2011 - 15:50

Poikamiehenä halusin ehdottomasti asua kerrostalossa. Ei lumenluontia, ei pihatöitä ja vuokralle tietysti niin pääsi nopeasti siitä eroon.

Kun eka lapsi syntyi oli rivitalo paras ja tietysti oma. Hieman pihaa, hieman lumenluontia ja muutama tuttu naapuri. Töissä käyvänä asunto oli lisäksi selvä sijoituskohde.

Perheen kasvaessa muutimme maalle omakotitaloon. Oma tupa oma lupa.

Elämän ehtoolla palaan kaiketi takaisin kerrostaloon, ei lumenluontia, ei pihatöitä!

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.03.2011 - 19:29

Omakotitalo koska se on paras ja viihtyisin tapa asua maalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 19:39

kerrostalo mutta haaveessa omakotitalo, joskus oltiin vuokralla ai minä nautin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 19:43

Kaikissa olen asunut ja kaikkissa omat hyvät ja huonot puolet.tällä hetkellä omakotitalo tuntuu parhaalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 20:00

keroksiin on tullut synnyttyä ja nuoruus siellä vietettyä, nykyisin jo pitkään rivissä asusteltu,

omiahan nuo, kaitpa kasvatuksen tuloksena usko että siinä omassa on joku turva ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 20:02

Asun omakotitalossa, oma on ollut yli 20 vuotta, paras asumismuoto saa olla oman itsensä herra, saa käydä suihkussa ja vessanpytyn saa tyhjätä mihin aikaan hyvänsä ei ole mikään nipo naapuri valittamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 21:11

Kerrostalo näillä ikävuosilla. Ei tulisi mitään pihapiiri hommista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 21:49

Kaikki variaatiot läpikäyty, nyt pienkerrostalo isolla parvekkeella, parvekekukkien hoito riittää nykyisellään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 09:31

Ei kokemuksia rivitalosta, kerrostalosta mutt mökistä kylläkin tai torpasta.Maalla ,ei ilmassa eikä merellä.Kaupungin ulkopuolella, hajaasutusalueella. Maaseudulla kauniissa puhtaassa ympäristössä. Salpauselänharjuun kuuluvat hiekkaharjut tuossa nurkalla. Voi ilmaa katsella kahdelta kantilta. Kun sataa lunta, huomaa heti että toisellapuolella ei sadakaa. Matkaa on muutama metri.Tulee rajavyöke selvä näkyviin.Suo on kauneimmillaan kesällä ja talvella matkaa 800m Talvella hiihdetään, kesällä kerätään kesän antimia.Olen onnellinen ja kiitollinen kaikesta tästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 09:40

Mieluiten omakoti- tai kerrostalo. Rivitalossa on vain yhdistetty kummankin huonot puolet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 11:32

Omakotitalo. Osittain pankin. On ehkä kuitenkin se edullisin vaihtoehto isolle perheelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 11:40

Oma rivitaloasuntohan sen pitää olla jos haluaa kodin jossa on pala omaa pihaa, mutta jossa ei siltikään kaikki korjaus- huoltotyöt kaadu kustannuksineen vain sen omistajien niskaan riippumatta kodin ja siihen kuuluvan pihan koosta sekä kunnosta ja asukkaiden ijästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 13:18

Kerrostalo, näillä ikävuosilla.
Hyvä, että saa postin haettua ovien välistä, kuulu juuri kolahtavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 15:29

Kaikki mainitut asumismuodot on läpikäyty. Tällä hetkellä asumme kerrostalossa oikein mukavassa ja rauhallisessa ympäristössä. Kaikki palvelut ovat lähellä, joten mikäpä tässä on viihtyessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2011 - 17:54

Kokemusta vain kerrostaloasumisesta. Hyvä asumismuoto, en ylimääräisiä töitä enää halua ja niittähän nuo muut asumismuodot toisivat tullessaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 19:54

Asuin lapsuuteni/nuoruuteni omakotitalossa ja voi sitä duunin paljoutta minkä siinä sai kulumaan. Päätin jo nuorena, että heti kun muutan kotoa pois, niin kerrostaloon. Päätökseni on pitänyt ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen tähän ratkaisuun. Reissaamme ja kuinka helppoa onkaan sulkea ulko-ovi ja jättää asunto loman ajaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 20:17

olen asunut kerrostalossakin - saa sinne myös kivan sopen puutarhaa. eikä varmasti rasita.
nyt olen omakotitalon "orja" - piha piukassa 50-luvun perennoja ja ylipäätään piha on "vanha" - mutta ihanalla tavalla. en edes halua kauheasti muutta mitää. pari kesää tässä olen ihmetelly että mitäs sitten muutais ku joskus varaa - ehkä se kunnon kasvihuone, pioneja haluan istuttaa myös. jaa-a. toivottavasti jaksan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 20:54

Omakotitalossa asun..Vuonna 2001 muutin 3:mannen kerran tähän samaan taloon..on kotitaloni.
Lapsuus aikana asuin tässä talossa..Menin avioon ja muutin silloin pois...Vuonna 1963 kun oli 1 lasi asuimme vuoden verran tässä yläkerrassa,ja sitten ostimme oman asunnon ja taas muuto..
On ennättänny kokemaan kerros-rivitalo asumisen...kyllä omassa talossa on itsensä herra..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.03.2011 - 07:37

Isännän maksama OK-talo. Jaa ettäkö miksi, sitä minäkin nykyään ihmettelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 11:41

Oma koti, oma lupa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 16:28

Haluan asua niin kauan omakotitalossa, kun voimani riittävät.Tämä on vapautta ja avaruutta.

Lisätty: 09.03.2011 - 16:30

Se vaan sanon, että ei tämä mikään työleiri ole.Yksinkertainen talo yksinkertainen piha.