Monta kiloa Norwegianilla saa olla käsimatkatavaraa? Entä ruumaan menevää matkatavaraa?

Avainsanat: norwegian malaga helsinki matkatavara

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.03.2011 - 15:35

Pääsääntöisesti matkustamoon saa viedä mukanaan yhden laukun. Muut matkalaukut on lähtöselvityksessä jätettävä ruumassa kuljetettavaksi.

Käsimatkatavaroita koskevat koko- ja painosäännöt voivat vaihdella lentoyhtiöittäin (www.ilmailuhallinto.fi/Ksima...ran_koko), siksi yhtiöiden omat rajoitukset kannattaa tarkistaa ennen matkaa. Esimerkiksi Finnairilla käsimatkatavaran koko voi olla 56 cm x 45 cm x 25 cm. Blue1:llä käsimatkatavaran koko voi olla ulottuvuuksiltaan enintään 55 × 40 × 23 cm (lisäksi ulottuvuuksien summa enintään 115 cm).
Ruumaan menevät matkatavarat

Matkalaukut ja urheiluvälineet (kuten sukset ja golfmailat) kuljetetaan ruumassa.
Ruumaan menevän matkatavaran painorajoitukset sekä isokokoisten ja erikoisenmuotoisten tavaroiden kuljetusehdot vaihtelevat lentoyhtiöittäin.

Lentoyhtiöt perivät matkatavaran ylipainosta lisämaksun. Painavat matkatavarat voit lähettää myös lentorahtina. Lentorahti- ja pakkauspalveluita voi tiedustella esimerkiksi Airport Travel Cargosta.

Eräiden esineiden ja aineiden maastaviennissä on rajoituksia tai kieltoja. Tarkempia tietoja saat Tullista.

www.finavia.fi/lentomatkusta...kkaaoikein

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.03.2011 - 15:43

kaikki selviää www.norwegian.com
siellä näköjäs linkki *maksa matkatavara*mutta en viitsinyt rekisteröityä,sinähän anonyyminä voit sen tehdä.Joten oletan velotettavan matkatavarasta kuten useimmilla halpisyhtiöillä ja sallivat yhden käsimatkatavaran,painoa jokunen kilo,mutta koko rajoitettu.Tutkihan sieltä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 10:00

Asia selivää ko. lentoyhtiön sivuilta, iahn niinkuin kaikkien muidenkin. Jos ja kun ostaa lento yhtiön sivuilta, varmasti mainitaan myös mitä matkatavara maksaa. Halpisyhtiöt eivät kuljeta matkatavaroita samalla tapaa kuin kalliimmat yhtitöt ja myös lennon luokka määrää niilläkin.
Kyllä tuolla yhtiöllä on taatusti sama maksukäytäntö kuin muillakin vastaavilla.
Urheiluvälineistä maksetaan kaikilla yhtiöillä erikseen eli golfvälineet, sukset jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.03.2011 - 07:30

Neuvoja saitkin, mutta itse olen sitä mieltä paljon lentäneenä, ettei kannata ottaa kuin välttämättömät tai särkyvät tavarat sinne koneen sisälle. Ahtaita ovat yleensä käsimatkatavaratilat.
Usein lennolla tarvittavat asiat vaikka pieneen reppuun ja reppu jalkoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 12:19

Norwegianilla yksi henkilö saa ottaa 2 max 20 kilon matkalaukkua ruumaan. Hinta on etelän kohteisiin 10€/suunta/matkalaukku. Lyhyillä lennoilla vähemmän.