Olen kotikuntani kunnallisvaaliehdokas.Vanhempani eivät kuitenkaan aio äänestää minua.Mitä mieltä olet siitä?Puolue on ollut oikea

Mutta ei enää nyt,kun asetuin ehdokkaaksi.Miten sinä toimisit,jos joku läheisesi olisi asemassani?

Lisätty: 05.10.2008 - 14:54

Kyllä he minua äänestävät.Mutta on ikää sen verran vanhemmillani,että luulivat minun pyrkivän Eduskuntaan ja presidentiksi.Heh heh.
Olen kyllä pätevä,uskokaa pois.

Avainsanat: perussuomalaiset vaalit äänestäjät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.10.2008 - 22:33

Vanha luokkakaverini on valtakunnan tason poliitikko (ollut koko aikuisikänsä) jota oma vaimo ei ole kertaakaan äänestänyt. Se ei ole aiheuttanut mitään mainittavaakitkaa yli kolmekymmentä vuotta jatkuneessa liitossa (runsaasti kyllä hyväntahtoista vitsailua ja humoristisia juttuja mm. VIVA = Valittu Ilman Vaimon Apua).

Kyllä demokratiassa jokaisella on oikeus äänestää sitä ehdokasta, jonka katsoo parhaiten ajavan omia arvojaan ja tavoitteitaan, eikä sen pitäisi häiritä muuta kanssakäymistä ja yhteiselämää.

Itse olisin ainakin vähän huolestunut, jos tulisin valituksi sukulaisten ja ystävien äänillä yhteiskunnallisiseen luottamustehtävään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.10.2008 - 21:58

Ehkä he katsovat, ettet pysty täyttämään valtuutetulle asetettuja vaatimuksia. Tai ehkä haluavat niinkin, ettet joutuisi arvostelun kohteeksi ja moniin ryöpytyksiin, os tulisit valituksi. Vaikea sanoa, tuntematta henkilöitä lähemmin. Kysy heiltä perustelut asialle. Kieltämättä minäkin vähän loukkaantuisin jos edes vanhempani ei äänestäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2008 - 22:44

Sellaista elämä on.
He ovat löytäneet ehdokkaista paremman vaihtoehdon kuntasi kehittämiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2008 - 23:07

Kysyin puoluekannan muutoksesta ja sain vastaukseksi että äänestetään henkilöä.Et ole varmasti vanhempien varassa.Tosin mielestäni on myös vaalisalaisuus.Ei kenenkään tarvitse sanoa ketä aion äänestää ja ketä äänestin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2008 - 07:06

Olen samaa mieltä kuin nimimerkki "Timppa". On olemassa asia nimeltä vaalisalaisuus, eli, ei kenenkään tarvitse kertoa kenelle äänensä antaa.
Ja toiseksi, kuten jo on mainittukin, on huolestuttavaa jos valintaan vaikuttavat ainoastaan perhesuhteet ja sukulaisuus. Eikö tarkoituksena ole antaa äänensä parhaaksi katsomalleen henkilölle ja tämä henkilöhän ei välttämättä ole sukulainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2008 - 23:23

eihän tää ole "meidän tyttö on paras" kilpailu vaan kunnallisvaalit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2008 - 09:23

Jokainen saa äänestää ketä haluaa.