Miten avaat kookospähkinän?

Avainsanat: kookospähkinä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.03.2011 - 09:36

Pojan kanssa oli pakko kokeilla yks vuosi kun haluttiin kuorenpuolikkaat, joihin laitettaisiin pääsiäisruohoa kasvamaan. Ensin porattiin reikä porakoneella toiseen päähän, valutettiin neste ulos
ja sitten vähän sahattiin ja lopuksi tiukka isku vasaralla. Ihan kivasti ruoho kasvoi ja puolikkaat ovat vieläkin tallessa.

Lähteet:
oma kokemus

Kysyjän kommentti

Kiitos hauskasta tarinasta!
Ja kaikille kiitos vastauksista :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.03.2011 - 14:49

vegaanikahvila.blogspot.com/...etaan.html

tässä on kookospähkinän kesytys ohje...

Itse ei ole tullut kokonaista ostettua joten ei omakohtaista kokemusta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 15:04

Mieleeni tulee M.A. Nummisen laulu kookospähkinästä, jota yritettiin availla keinolla jos toisella. Olen itsekin yrittänyt joskus kymmeniä vuosia sitten, taidettiin se saada kaiken tohinan jälkeen auki, koska olimme yllättyneitä, että maito olikin kirkasta. Hyvää silti. Tää olis joskus 70-luvun loppupuolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 15:06

Tähän ei ole ollut tarvetta itse ryhtyä, kookospähkinää on tullut nautittua vain ulkomaanreissuilla, ja silloin herra kauppias on huolehtinut sen auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 15:38

En aukaise kookkospähkinää, inhoan sen makua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 16:01

www.youtube.com/watch?v=V7EG4lxgb3U ,sepä onkin ongelma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 16:25

Suomessa en ole ostanut kokonaista, mutta ulkomailla asuessani olen avannut sen juuri noin minkä Toffen linkki esitti. Vihreän pähkinän olen iskeä räväyttänyt auki viidakkoveitsellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 16:36

En ole koskaan avannut, ostan tölkistä valmista kookosmaitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 16:38

Taivahan kiitos, että en ole erehtynyt ostamaan kookospähkinää, jäisi avaamatta, vaikka manauusten kanssa olisin yrittänyt. Kookoshiutaleita syön viilin kanssa ja kuivanakin pistelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.03.2011 - 18:16

Olen kuullut niin monia tarinoita sen avaamisen hankaluudesta, sekä nähnyt hauskoja videoita miten siinä voi käydä, joten annan niiden kasvaa ihan rauhassa palmussaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 21:21

Halki.poikki ja pinoon,itse en tykkää kovasti siitä sisuksesta,ollut aika kuivaa,mutta kaikki voidetuotteet iholle,niihin olen aivan heikkona sekä myös maitoon-sekä kookoskermaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 10:57

kotona noita ei ole tarvinnut availla

silloin kun elelin hetken aikaa viidakon laitamilla, siellä machetea käytettiin yleisesti kookospähkinöiden avaamiseen (sekä ruohikon leikkaamiseen)

(machete = viidakkoveitsi)

se isojen poikien kertoma konsti ;

suututetaan eukko takomalla kookosta pöydänkulmaan ja sitten siirrytään hetkeksi pihalle, kyllä se pähkinä siellä halkeaa ...

"mikään ei ole niin tehokas kuin taidolla suututettu eukko"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 11:32

Minun puolestani saavat kookospähkinät jäädä koskematta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 13:20

Vasaralla muistan joskus avanneeni. Kuorenpalasia oli sitten joka puolella. Pidän kookoksen mausta. Taidankin tänään ostaa yhden pähkinän, ja käyttää kaikki osat kuorta lukuunottamatta tässä lähipäivinä. Ei voi olla huonoa ruokaa, sitähän varmaan syötiin jo ensimmäisen ihmisen alkukodissa paratiisissa. Ehkä syntiinlankeemuksen jälkeen, sillä on siinä kuoressa ollut jo silloin tekemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 20:33

ihan ekaks tuli mieleen että ikean keittiöllä. mutta - en pidä kookoksesta, joten ei onneksi tarvitse ostaa isoa sapelia.