Oletko nauttinut aidon englantilaisen aamiaisen makkaroineen,pekoneineen munineen?

Minua kiinnostaa tietää miltä makkarat siinä maistuivat.

Avainsanat: englantilainen aamiainen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.03.2011 - 12:32

Mun mielestä ne ei harrasta niitä makkaroita kauheesti.ainakaan mun enkkukokemus ;-),mutta paistettua pekonia,paistettua munaa,valkoisia papuja tomaattisoosissa,paistettuja herkkusieniä,paistettuja tomaatteja ja tietty toastia.Ei ole maistunut moneen vuoteen,Sain varmaan aikoinaan tarpeeksi kärypekonin hajusta,joka oli tuotu ihan "saarilta",koska meidän pekonit eivät olleet aitoja(hyviä).Välipalana harrastavat kidneypai´ta(munuaispiiras)sekä sipsejä.Mikään enkkujen "herkuista" ei maistu enkä syö edes kohteliaisuudesta.

Kysyjän kommentti

Minkälaista lienee munuaispiiras,oletko sitä maistanut?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.03.2011 - 11:07

Olen vissiin jossain lomamatkalla, mutta itse teen sellaisen aamiaisen silloin tällöin. Toissapäivänä viimeksi. Tosin niitä pikku makkaroita (nakkeja) ei ollut. Muuten paistoin munia, pekonia ja lämmitin valkoiset pavut tomaattikastikkeessa. Nam, tuhti aamupala. Ai niin Dubaissa aamiaispöydässä oli pikkumakkaroita, munakokkelia ja muuta hyvää, muttei pekonia kuitenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 12:07

Hyvin usein kotona teen, mutta ärsyynnyin aikanaan kun jokaisessa romaanissa syötiin munia ja bekonia,
sekä teetä aamiaiseksi.Helppo tehdä muulloinkin kun vain aamiaiseksi. Laitan milloin mitä sattuu olemaan
mm. tonnikalaakin olen laittanut sekä sieniä.

Lisätty: 05.03.2011 - 12:09

Kyllä minä olen makkaraakin siihen laittanut esim. nakkia ja sipulia unohtamatta.
Hyvin ovat alas menneet ja tehtävänsä tehneet, sekä poistuneetkin ilman suurempia ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 12:32

Tänä aamuna viimeeksi! Tosin ei ollut sitä verimakkaraa,jota Englantilaiset joskus tarjoavat (ja hyvää sekin aina välillä.Vähän kuin mustaa makkaraa söisi)...Mutta kunnon A-luokan oikeita nakkeja ja paistettu muna, jossa kunnon härän silmä.Seuraksi kahvi.Jo lähtee moottori käyntiin ja jaksaa hyvinkin iltapäivän puolelle puuhastella.

Englannissa opiskellessani aamiainen perheessä oli yleensä tämä:
Iso kuppi oikeaa haudutettua teetä maidolla, iso paahtokerrosleipä ja keitetty kananmuna.

Sunnuntaisin oli sitä verimakkaraa ja paistettua munaa tomaattipapujen kera.Sekä ohuita paistettuja pekoonisiivuja.Unohtamatta teetä tai paahtoleipää, jonka koko on muuten suunnattomasti suurempi, kuin meikäläisten paahtoleipäsiivut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 13:31

Kyllä joskus matkoilla on tullut syötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 14:48

Joskus on tullut matkoilla ja Ruotsin laivoilla syötyä..
Mutta en sitä kotioloissa tee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 14:56

Skotlantilaisessa hotellissa tämä oli joka-aamuinen annos lisättynä vielä veripaltulla, hyvin maittoi ja pitkälle iltapäivään tällä annoksella päästiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 16:11

Ei ole tullut nautittua vaikka vävy on britti.Tyttäreni sitäkin enemmän on päässyt nauttimaan.Kyllä muistaakseni on maininnut että tukeva aamiainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.03.2011 - 18:11

Äskettäin parin viikon ajan sitä mussutin. Mannermainen aamiainen sen nimi kyllä oli, mutta ainekset aivan samat kuin luettelemasi. Makkara maistui makkaralta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 20:33

Kotona teen joskus harvoin,englantileisen aamiasen.siinä paistan prinssinakkeja..
Ulkomailla on jäänyt makkarat syömättä..olen senverran maistanut,että ei ole minun makuun.
Olen vain syönyt pekoonit ja munat tai munakokkelin mitä on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 09:59

En ole käynyt Englannissa missä niitä aitoja nähdäkseni saa.
Kotioloissakin olen "käristänyt Amerikan pekonia ja paistanut munia".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 11:25

Reissulla Liverpooliin tuli tuokin koettua hotellissa. En tiedä mitä makkara oli, mutta maukasta kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 18:41

Matkoilla ollessa tulee syötyä, itse en sellaista valmista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 17:30

Kyllä kanarialla tuli syötyä ja siityä jäi paljon syömättä, sillä kaikki oli uitettu öljyssä ja oli tosi karmeeta tavaraa ja siitä piti vielä maksaa!Varokaa englantilaisia kahviloita kanarialla ainakin puerto ricossa pappa tunturi baaria vastapäätä olevaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 08.03.2011 - 11:57

Ollessani viimeksi työmatkalla Birminghamissa jouduimme yöpymään paikallisessa motellissa muutaman yön. Aamiaiseksi oli aina juuri tuota öljyssä uitettua kalorimössöä joka jätti kitalakeen rasvaisen kalvon. Aamiaiseksi ei ollut tarjolla mitään kasviksia eikä hedelmiä, joten painoakin tuli varmaan pari kiloa lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 11:03

Rasvaan uitetulta. Liian tuhti aamupala minulle.