Espoon modernin taiteen museo, mikä näyttely?

Avainsanat: näyttely

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 10:56

Espoon modernin taiteen museossa EMMAssa avataan perjantaina Picasson veroisen mestarin – Joan Mirón – suuri näyttely.

Esillä on huomattava määrä veistoksia, lisänä grafiikkaa ja maalauksia. Vaikuttavat teokset on koottu EMMAa varten eurooppalaisista museoista ja yksityiskokoelmista.

Joan Miró korosti aina olevansa taidemaalari, mutta kun hän kävi käsiksi kolmiulotteiseen maailmaan, syntyi voimakkaita veistoksia, jotka olivat samaan aikaan hurjia ja leikillisiä.

Matka on niin pitkä, joten on jätettävä vierailu väliin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2011 - 18:26

Espoon modernin taiteen museossa EMMAssa avataan perjantaina Picasson veroisen mestarin – Joan Mirón – suuri näyttely

www.mtv3.fi/uutiset/kulttuur...na-emmassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 19:53

Näyttelykeskus WeeGeessä toimiva EMMA- Espoon modernin taiteen museo on 5000 neliöllään näyttelytilojen Suomen suurin taidemuseo Museo aloittaa toimintavuotensa 2011 4.3.-12.6.2011 Katalonialaisen Joan Miron (1893-1983)näyttelyllä
Näyttely keskittyy Miron veistoksiin , rinnalla nähdään veistosten muotokielen linkittyviä maalauksia, piirroksia ja grafiikkaa.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.03.2011 - 23:30

Te lyhytmatkalaiset pääsette ihastelemaan. Meiltä on kauas pitkä matka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 10:50

Yleensä kierrän kaikki museot ja hyvin kaukaa. Tuonkin taidan kiertää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 10:09

Miron näyttely. Enpä usko että tulee käytyä kuitenkaan vaikka lähellä on, "naapurikylässä".

Lähteet:
en googlettanut