Käytätkö spelttiä keittiössäsi?

Ikivanha vilja.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2011 - 17:30

Kyllä tulee käytettyä, tällä hetkellä kaapista löytyy spelttilesettä paketillinen ja toinen paketti speltinjyviä, jauhot ovat päässeet loppumaan.

Kysyjän kommentti

Terveellinen alkuvilja!
Kiitos kaikille vastaajille :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2011 - 16:20

En käytä. Ostin kaupasta jotain spelttikeksejä..pari söin ja loput taitavat olla vieläkin kaapin nurkassa. Varmaankin terveellistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 16:30

Eipä ole tullut käytettyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 16:44

Jauhoja löytyy,mutta jauhopeukalo harvoin pystyssä...ei ole tullut leipastua aikoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 17:20

Olen ajatellut ostavani speltti jauhoo. Mutta on ajatuksena. Hain nääs myllystä suoraan jauhot tossa lokakuulla . Eikä ole jauhoja kaupasta tarvinut ostella. SIlloin ostin vehnäjauoja,hiivaleipäjauhoja,kuorittuja eri siemeniä.Kyllä ostan vehnän- alkioita kaupasta.Lisäilen leivonnaisiin ,puuroihin,jugurrtteihin. Ei myllyssä ollut spelttiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 20:22

En ole edes koskaan kokeillutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 22:49

En ole kokeillut. Speltin tunnistin kyllä viljaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 22:57

En käytä. Olen kyllä syönyt spelttipuuroa ja se on hyvää. Spelttimurot eivät sovi vatsalleni. Tätä nykyä vältän kotimaista viljaa, käsittääkseni spelttiäkin viljellään Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.03.2011 - 23:00

Tuttu vilja, muttei kuulu jauhovarastooni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 00:19

Ei ole tullut käytettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 10:51

Minulle speltti on aivan vieras vilja.Kerro mitä siitä voi tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 21:16

En ole kyllä koskaan käyttänyt..enkä kyllä tiedä miten sitä käytettään...Mitä,missä,milloin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 10:55

En ole käyttänyt, ihan uusi tuttavuus miulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 13:41

En käytä, siinä on gluteenia.