Oletko koskaan ollut missään KELA:n järjestämässä kuntoutuksessa?

MItä tykkäsit ja oliko siitä hyötyä sinulle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2011 - 22:22

Kyllä olen ollut Mikkelin lähellä Anttolanhovissa 3 viikkoa..Ensin olin 2 viikoa ja sitten seuranta jakso 1 viikko..se oli vuonna 1995..Kului muutama vuosi niin olin Helsingissä Orttonissa 39 vuorokautta,kolmessa jaksossa..
Selkäni takia olen näihin pääsyt,kun jalat menivät alta..ajottain en pystynyt kävelemään.Välillä kuskattiin minua pyörätuolissa..Kun olin yksin kotona,kontaten menin vessan.
Siksi minulle on tärkeää käydä kuntosalilla,että saan pysymään selkä-ja vatsalihakset kunnossa..
Kuntosali on minulle välttämätön pakko..vaikka aina ei jaksaisi ja innostaisi..sinne meno.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksista. KELA kuntoutaa mm. siksi,että ihmiset jaksaisivat työelämässä pidempään ilman vaivoja.Menkää ihmeessä, jos pääsette!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2011 - 09:12

Minä olen ollut Kelan järjestämässä kuntoutustutkimuksessa 13 päivää, siellä oli mukavaa porukkaa ja erilaisia liikunta muotoja, luentoja paljon ja rentoutusta pimeässä kaunista musiikkia kuunnellessa, lääkärintarkastuksia oli monta ja tutkimuksia tehtiin. Ne kuntoutukset ovat myös tämän tyyppisiä. Minä tykkäsin olla siellä, sain pari hyvää ystävää sieltä, vierailemme toistemme luona kun kohtalo tovereita ollaan, on sitä vertaistukea meillä. Henkilökunta oli siellä mukavaa ja sai nauttia toisten tekemästä ruuasta, kannattaa mennä jos paikan saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 09:33

En ole ollut, mikä on hyvä asia.

Lisätty: 04.03.2011 - 13:19

Olen tyytyväinen siihen että olen terve eli en pääsisi vaikka kuinka yrittäisin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 09:47

Veit sanat suustani Ahmat12.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 11:27

En ole ollut, ei ole ollut tarvetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 11:56

En päässyt vaikka olisi ollut tarvetta, on niin pahuksrn pitkät jonot..
Ja kun olisin päässyt en enää tarvinnut, oli mennyt 2 vuotta hakemisesta siihen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 12:17

En ole vielä ollut, mutta tulevaisuus näyttää sille, että jossain vaiheessa joudun/pääsen tutustumaan Kelan kuntoutuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 13:14

Voi, että kun pääsisi, mutta villat ovat vähissä näin vanhalla ihmisellä.
Kyllähän ne eläkeläisiäkin kait kuntouttaa, mutta kun pitäs kerjätä lääkärintoistukset
ym. niin olen laiska sielu siihen hommaan.
Mielenterveyskuntoutukseen pitäisi ehottomasti päästä näiden mielialojen vuoksi.
Olen viikossa kolem kertaa terv.keskuksen asiakkaana, niin haluaisin jo olla näkymätön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.03.2011 - 13:36

Kiitos hyvän terveyteni, en ole vielä tarvinnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 17:30

En koskaan en missään. Itse olen venytellyt ja jumpannut ,välillä joogannut. Uinut, hiihtänyt, juossut, kävellyt. Milloin mitäkin ja pyöräillyt.Olisihan tuollaiset ihan kivoja. Piristys ruiskeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 18:22

Mitä ne semmoset on? Isäukko kävi rintamaveteraanien kuntoutuksissa eläissään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 19:38

Voi, ette tiedäkään, miten hauskaa voi olla kuntoutuksessa! Syödään, juodaan, leikitään pitkin päivää ja illalla tanssitaan. Kyllä se kuulkaa kotiolot voittaa. Olin Ikaalisten kylpylässä yhteessä neljä viikkoa, menisin milloin vaan uudestaan, mutta en varmaan pääsisi, kun ei ole, mitä valittaisi. Mutta silloin kun vielä oli töissä, niin olihan sitä, ylipainoa ja uupumusta. Ei siellä mikään parantunut, mutta mukavaa oli. Ajatelkaa, keskellä päivää luin pari tuntia hömppäkirjaa porealtaassa, jossa ei ollut ketään muita. Ja KELA maksoi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.03.2011 - 22:41

Olen ollut kolme kertaa. Pari viikkoa kahdella ensimmäisellä kerralla, ja viimeisellä kolme viikkoa yhtämittaan. Kaikki ovat olleet minulle räätälöityjä jaksoja. Kyllä se silloin tuntui hyvältä, mutta äkkiäkös tilanne palautuu takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 23:33

En, mutta menisin jos pääsisin. Eikös Aslak ole kelan juttuja, olen kerran yrittänyt, mutta ei ollut silloin mahkuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 22:18

En ole ollut, kun eivät anna minulle kuntolomia.