Onko järkee?

Teettää pullataikina latviassa ja paistaa suomessa isoäidin pitkoksi.Niin monet muutkin tuotteet mitkä on muka suomalaisia tehdäänkin muualla.Näin meitä huijataan.

Avainsanat: suomalainen tuote ei suomalainen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.03.2011 - 13:36

Kyllä on voiton tavoittelu huipussaan, kun taikinakin täytyy ulkomailta tuoda. Eivät kai sentään käytä joutsenmerkkiä. Tuossa nyt ei ole järjen hiventäkään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.03.2011 - 11:51

Täysin järjetöntä mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.03.2011 - 12:18

Kun halvalla saa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 13:24

Tänä aamuna vai oliko eilen illalla tuli telkasta joku ohjelma, jossa kerrottiin kuinka meitä
suomalaisia huijataan ruokien kanssa.
Kyllä vaan minä sen Latviassa tehdystä taikinasta pullapitkon otan jos
sen halvemmalla saan. Onko vaihtoehtoa, sitä en tiedä, mutta kyllä meikä mamma
siihen halvempaan tyytyy yleensä. Se on pakko jos meinaa, että ensikesänä kulkee
uusi sifonkimekko päällä ja punatuissa rajakynällä viimeistellyillä huulilla juo vappuna simaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 13:38

Minusta isoäidin pullapitko hyvää. Muuta en tiennyt sen latviasta tulevan.Aika huippu.Tuosta joutsen merkistä sen pitäisi olla suomalaista, mutt kun lukee vaan suomesta ,voi olla vaikka toispuolelt maapalloo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 14:53

Paljonpa nykyään näin tehdään..
En kyllä katso että olisi SUOMALAINEN !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 15:17

Tehkööt pullat missä vaan, en osta niitä.

Lisätty: 04.03.2011 - 13:35

Suomalainen tuote ja kotimainen tuote... eli suomalainen tuote voidaan valmistaa missä vaan mutta kotimainen pitäisi olla todella kotimaista.
Lähiruoka on hyvää ja vallan mainioita ovat kasvikset esim. Italiassa, Kreikassa, Ranskassa, ei ikinä samaa makua ja valikoimaa ole Suomessa. Kokemuksesta tiedän... ja hedelmät syötynä siellä missä ne kasvavat, mehu niisä suorastaan virtaa kun leikkaa vaikkapa persikkaa Välimeren alueella. Parhaimmat mansikat olen syönyt Portugalissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 15:33

Eikös vehnäjauhot ja makaronitkin tehdä Suomessa ulkomaisesta vehnästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 17:38

Kuulin, että suomalainen vehnä olisi ollut geenimanipuloitua jo 50-luvulta lähtien, joten hyvä jos vehnä tulee muualta. Suomessa välttelen viljatuotteita, silllä olen huomannut voivani erinomaisesti ilman niitä. Esimerkiksi Italiassa voin syödä vehnätuotteita tulematta kipeäksi, joten jotain outoa tässä meidän viljassa täytyy olla. Minulla ei ole todettu kuitenkaan vilja-allergiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 18:45

Tai siiat Norjasta ja savustettu jossain meidän rannikon savustamossa,kuka piru tietää kuinka vanhaa kala loppujen lopuksi on.Päivän HSssä oli aika kuvaava kuva ruokajutussa"Mitä enää saa syödä?"Mitä kaiken tiedostavan kuluttajan lautaselle jää?.Lautanen ja sillä yksi herne...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 19:37

kyllä se nykyään niin on entistä useamman tuotteen kanssa että kiertelevät kovastikin maailmaa ennenkuin kuluttaja ne käsiinsä saa

muistan jostain lukeneeni esimerkkitapauksen tavallisista farkuista joiden 'synty-polku' oli tarkoin selvitetty puuvillapellolta kuluttajan käyttöön, kerkesi kiertää puoli maapalloa ja toistakymmentä maata, kustannuksia saattaa säästyäkin, veroja tulee varmasti kierrettyä useampaankin otteeseen ja siinä sitä hiilijalanjälkeä syntyy oikein roppa kaupalla ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 10:54

Syö särkee,
siitä saapi järkee!
Oli loru ennen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 11:01

tuota huijaustahan on jo ollut kauan ...siksi teenki itse ruokaa ,kun tiedän mitä siinä on ...lihapullat ovat lihapullia ei mitään sitäsuntätä pullia ...kyllä se normaali kotiruoka on sitä parasta ...kun on vielä hyvät kotimaiset tuotteet ... ainakin vielä uskon siihen kotimaisuus merkkiin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 22:04

Täyttä huijausta!