Oletteko olleet talojen vieressä josta putoaa jäälohkareita?

Ei kannata seistä lähelläkään taloja olin auton vieressä joka oli jalkakäytävän vieressä, sain mukavan ison jääkokkareen päähäni, onneksi ei ollut vielä hieman isompi olis voinut vaikka henki lähteä! ( talon edessä on vielä nurmikkokaistaleet ja sitten vasta tuo jalkakäytävä)

Nyt onnellinen ison kuhmun omistaja, joka komistaa päätäni......

Lisätty: 02.03.2011 - 15:29

Asun siis korkeassa kerrostalossa joka tuli 8 kerroksen korkeudesta...

Nyt omistan siis myös komean päänsäryn...

Lisätty: 02.03.2011 - 16:20

Talonmies pelästyi kun soitin hänelle heti kun silloin pääsin kotiin.
Oli kuulemma viimeviikolla lumenpudottajat olleet katolla..
tarkisti myös katon soiton jälkeen..
Talkkari laittanut nyt kulkuesteet talon molempiin päihin...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.03.2011 - 00:53

tällä kylällä sitä ei voi välttää,

nyt kun jo heti alkutalvesta saatiin yksi ukko hengiltä tuolla konstilla niin kiinteistöjen hoitajat ovat olleet tavallista valppaampia noiden lumenpudotushommien kanssa, eikä tilanne ole päässyt ihan mahdottomaksi vaikka kevätaurinko jo irrotteleekin noita räystäsjäitä hirmu vauhdilla, itse en ole tänä vuonna oikeastaan edes nähnyt yhtään kunnon rysäystä ...

Kysyjän kommentti

Pieni aivotärähdys tuli olin eilen lääkärissä ja särkylääkkeellä ja levolla kuulemma toipuu.
Tässä missä asun on aika vaikeaa välttää moista taloja talojen vieressä, mutta kyllä meidänkin talkkari sai vipinää kinttuihin ja seuraavana päivänä oli jo putsattu kokonaan..

Mutta vaikka kuinka koittaa moista välttää ja kulkea jalankulkutien ulkolaitaa niin sinne asti iski ja ajotiellet aas ei viitsi mennäauton allekaan.

Kiitos kaikille vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2011 - 15:27

Kävin Itäharjun Prismassa kävelyttämässä tänää tuota rollaattoriani ja kun lähdin niin ensimmäisen risteyksen jälkeinen katukäytävän oli tukkinut katolta pudonnut jään sekainen lumi, kiitin itseäni että jälkeen sitä jalkakäytävää käytin, saan olla kiusana vielä vuosia kaikille eikä edes kuhmua ole. heh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 16:17

Kyllä ne katolta pian alkaa täällä Keski-Suomessakin lumet läjähtelemään katoilta. Tänään oli 5 plussaa
tuossa klo 14 maissa ja hieno jos hieno ilma. Tuli kevät ja rakastavaiset mieleen, sekä sinivuokot ja
äidit.Sitä on joskus vain ihan pakko kulkea talon viertä, että voi saada läjäyksen päähänsä.
Hyvä Toffe, että selvisit kuitenkin melko helpolla, mutta eihän ne päänsäryt ole mukavia nekään.
Joten katsellaan yläilmoihin kun kotoamme lähdemme, varsinkin kerrostaloissa, mutta samalla muistetaan,
että liukastuminenkin alkaa näinä aikoina, jos päivä vähän sulattaa pintaa ja yö pakastaa, joten tarkkoina kuin äidin porkkanat kuljetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 16:34

Meillä tulee lumia alas kovalla vauhdilla täällä kotona. Ollaan opittu olemaan kaukana .Kissatkin pelkää putoavia lumia ja kökköjä.Kaupungissa sitä varovainen saa ollakkin kun ei tiedä milloin ja missä . Se on tosi vaarallista. Yksi kökkö saattaa olla kova ja jäinen.Tuleevat kovalla vauhdilla korkeuksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 16:41

Kyllä pysyn kaukana putoavista jäisistä lohkareista,kaiken aikaa rytisee kuormia alas.Auri lämmittää senverran ja oven läimäsy aiheuttaa vyöryn.mieluummin kuljen keskellä katua kuin räystäiden alla,täällä meillä päin ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 16:45

Asun myös kerrostalossa. Meille on laitettu sisäänkäynnin päälle tuollainen suojakatos, joka estää tapaturman sattumisen. Muutenkin kattojen puhdistus hoidetaan asiallisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 21:41

Tänään lenkiltä tullessani huomasin naapuritalon seinustalta kyltin, jossa varoitettiin katolta tippuvasta lumesta. Kyllähän ne kevään myötä alkavat putoilemaan, jollei ole pudotettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.03.2011 - 22:18

Huh, onneksi sinun ei käynyt pahemmin. Vaarallista on olla keväisin räystäiden alla.
Autollani on vakiopaikka tuossa pihassa, mutta kevään tullen siirrän sen toiseen paikkaan siksi aikaa kunnes kaikki lumet ovat katolta tulleet alas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 23:27

Keskustalaisena (ei puoluekanta) olen tottunut katsomaan kattojen reunoille olisiko tulossa lunta tai jäätä. Täällä se on elinehto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 00:04

En oo ollu enkä kyllä nähny ees isoja jäälohkareita tälle talvee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 07:10

vältän tepastelua vaaravyöhykkeillä sekä ihmettelen huoltoyhtiömme tyyliä, jäiset lumikasat roikkuu yli räystäiden aivankuin odottaen sopivaa kohdetta iskeytyäkseen alas, saas nähdä kuka huonojalkaisin saadaan kumautettua pökerryksiin kun ei ehdi tippuvan massan alta pois.
tarttis varmaan soittaa isännöitsijälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 17:24

Huih! Onneksi olet kuitenkin kunnossa!

Ei ole minun päälleni tippunut vielä lunta, mutta kun tänään koulussa ompelin niin yhtäkkiä lunta tuli alas katolta niin kovaa, että ikkunat tärisi, hyvä etten ommellut sormeeni! :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 21:45

Oi joi, toivotattavasti ei tullut suuri haava. Vaarallista tuo lumen tulo katolta. Yrittänyt olen varoa ja varoittaa muitakin.