Onko sinulla jokin fobia?

Haittaako suuresti jokapäiväistä elämääsi?

Avainsanat: fobia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2011 - 12:28

Ahtaan- ja korkean paikan fobiat, mutta lentokoneessa sitä ei ole eli valikoivat fobiat.

Kysyjän kommentti

Kiitos hauskasta vastauksesta, vaikka aihe olikin aika kurja.Mukavaa illan jatkoa Sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2011 - 14:10

Minä korkeita paikkoja aristelen ja ilman ikkunaa olevia hissejä ja käärmeitä pelkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 14:59

En minä oikein korkealle mene, mutta kauas kylläkin. Tuskallista on lentokoneessakin ajoittain.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 15:06

melkein kaikki fobiat on minulla avaran, ahtaan, korkea ja matalanpaikan..ym..
Lentokoneessa en pelkää on olo kuin linja autossa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 16:30

Korkean paikan kammo ja lähinnä jyrkänteen reunat ja parvekkeen reunakaiteen luo en mene jos
se on ylempänä kun 3 kerros.
Minulle tulee sellainen tunne, että jos sekoan ja hyppään alas korkealta kaiteen yli.
Siksi kait se Stadionin tornikin laitettiin siihen kuntoon, ettei sieltä voi vaikka mielenhäiriössä
hypätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 16:45

Täytyi oikeen lukea mikä fobia.Onhan ennen esiintynyt nuorempana hikoilua,jännittämistä ,ripulointia,pelkoa,yms. Mutta lääkettä ei ole ollut eikä ole tullut sellainen siihenaikaan mieleenkään. Ajattelin että se kuuluu elämään ja menee ohitse. Ei aina ole vaan kivaa.Nuo on niin jokapäiväisiä juttuja. Mutta jos lähetään ihan mielettömiin paikkoihin.Kyllä lahkeet tutisee jokaisella tai ainakin suuremmalla määrällä ihmisiä.Mihin ei ole tottunut ,tilanne uusi.Korkealla jossain 20m tulee sellainen olo että paree olla katselematta alaspäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 16:57

Harvemmin törmään hämähäkkeihin päivittäin,mutta niitä kammoan,anakrofobia tai jtkin.Pentuna nukuin alkovissa,jonka edessä oli verhot,joissa linnakuvia sielsuntääl ja kerran yöllä heräsin painajaiseen,että se verho oli täys hämähäkkejä.Koko kerrostalo heräsi mun huutoon,ennen kuin vanhemmat saivat herätettyä mua...horror!Vuosia sitten menin eläinkauppaann ostamaan akvaariokasveja,liian myöhään huomasin tiskillä laatikossa valtavan tarantellan,oli pakko pyytää puotipuksu peittämään se sanomalehdellä ja hipsin äkkiä ulos kaupasta.
Samoin ne hyllyvät "leikki"hämähäkit saavat mut hysteerisiksi,pennut ostivat niitä,mutta pyysin niitä itse pistämään pussiin,inhotti niin:-O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 18:40

hämyrit, yleensäkin ötökät.
mutta korkealle meno tyssää justiinsa. jos joutuisin työssäni menemään ylös ylös ylös ja jalkojen alla ei olisi "mitään" - taju varmaan lähtis. ja työpaikka kanssa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.03.2011 - 22:12

Selän takana oleva pimeys. Jonkin verran pimeimpinä aikoina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 23:47

Jonkinasteinen araknofobia. Ei enää niin paha, kun olen mökillä saanut siedätyshoitoa. Aiemmin saivat suomalaisetkin hämyt kuulla kauhun kiljahduksia. Pysyttelen kyllä kaikista eksoottisista luontokohteista hyvin kaukana, sillä en halua tehdä lähempää tuttavuutta kenties myrkyllisiin hämppiksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 01:19

tyhmä ja yksinkertainen kun olen niin en osaa oikein mitään pelätäkkään ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 12:38

Vanhenmiten korkeat paikat tuntuu kamalemmalta kuin nuorena liekö fobia puhkeamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 21:41

Ei haittaa, pelkään pimeää ja korkeita paikkoja.