Oletko tutustunut? Kansalaisen palvelut yhdestä osoitteesta.

Valtionkonttori antaa nyt tilin jokaiselle oikeustoimikelpoiselle kansalaiselle, jolla on suomalainen henkilötunnus ja käytössään pankkitunnukset tai sähköinen henkilökortti. Asiointitili on tietoturvallinen sähköinen viestintäkanava pulliaisen ja viranomaisen välillä. Kun otat tilin käyttöön, saat itseäsi koskevat viranomaispäätökset sähköisesti paperipostin sijaan. Tarvitaan vain internetyhteys, muilta osin käyttö on maksutonta. Asiointitilillä voit yhdellä sisäänkirjautumisella seurata asioidesi käsittelyn tilaa, toimittaa lisätietoja ja täydennyksiä hakemuksiisi sekä siirtyä eri viranomaisten palveluihin.
asiointitili.suomi.fi/

Avainsanat: asiointitili sähköinen viestintäkanava viranomaisten palvelut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2011 - 04:31

vuonna 2009 otin selliasen henkilökortin, jolla päsemn valtionvirastoihin, en ole vielä..? sitä käyttänyt.
Täytys talouskaupasta hakea joku lätkä siihen ja kortti sinne sisälle niin pääsee toimimaan.
Olen vähän arka niitä käytämään ja oko asioitakaan tavalliselle ihmisellä sellaisille alueille, mutta otin kun
kauppasivat ja täytys piruuttaan kokeilla , miten se mamma sillä sekkailisi.

Lisätty: 13.03.2011 - 12:23

kiitos käyttäjille valinnasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2011 - 07:17

Kiitos sinulle linkistä. En ollut tutustunut tuohon aiemmin. Kätevää, sanoisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 08:31

Kiitos Palisanteri! Otin Asiointitilin oitis käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 08:54

Ei ole käytössä vielä, mutta otan kyllä aikanaan. Kiitos linkistä ja vinkistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 08:59

Käytän itse pankin tunnuksia asioinnissa kun käyn jossain valtion virastossa, tuli juuti tilattua Kelalta tuo EU sairasvakuutuskortti, käy EU ja ETA maissa sairasvakuutuskorttina ( paitsi Suomessa), tiedän kun kerran tuli oltua Sisilialaisessa sairaalassa, siinä meni minun kuin hoitajan hermot kun piti täyttää lappua minusta ( kaikki kirjoitettu Sisiliaksi) mutta nyt kun lyön tuon kortin tiskiin niin ei jää enää paljoa täytettäväksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 10:10

Kiitos vinkistä tarvii ottaa käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 11:44

Kiitos vinkistä. Tuki katsottua. Tosin tarjonta on vielä varsin vajaata, ellei ole muuttamassa nimeään tai hakemassa työttömyysturvaa tai Vantaan kaupungin päivähoitopaikkaa. Ehkä muutaman vuoden päästä sieltä löytyvät kaikki viranomaisasiat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.03.2011 - 21:54

En ollut tietoinen, kiitos vinkistä. Voi tulla joku päivä tarpeelliseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 01:38

tutstunut kyllä, en käyttänyt,

hyvä alku ja toivottavasti tulee ripeästi kattavammaksi kansalaisten tiedon/palvelu tarvetta ja uteliaisuutta palvelemaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 10:19

Kiitokset vinkistä, uskoakseni rupean käyttäjäksi.