Mitä juot ruoan kanssa niin arjessa, kuin juhlassa?

Avainsanat: ruoka juoma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.03.2011 - 14:11

Maitoa enimmäkseen, viiniä toisinaan ja olutta harvemmin. Vesi ei ole hyväksi kuin veneen alla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2011 - 10:30

ruokajuomana tavallisimmin vesi
tilaisuuden salliessa viini (useimmiten punkku)
rasvaisten liharuokien kanssa usein valitsen oluen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 10:33

Minä maitoa yleensä ruuan kanssa juon ja juhlavammin tai ravintolassa syön niin viiniä silloin juon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 10:48

Maitoa tai vettä sekä arjessa että juhlissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 11:11

Kyllähän se piimä on pääosin minun ruokajuomani. Vesikin menee. Alkoholi ei koskaan vaikka tarjoilu olisi herrasseurueessa. No silloin voisi se piimäni olla vesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 11:26

Vettä arkiruoan kanssa,viiniä muulloin,väri vaihtelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 11:46

Vettä, maitoa, piimää. joskus valkkaria. Punaviini aivastuttaa kamalasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 11:53

Yleensä maitoa tai vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 12:22

Vettä niin arjessa kuin juhlassa. Joskus harvoin otan lasillisen puna- tai valkoviiniä, jos se on kelvollista, tavalliset litkut maistuvat pahalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 14:30

Maitoa arkisin, ja olut tai viini juhlassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 14:59

Vettä, maitoo, piimää , mehua ,kotikaljaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 17:48

Pääsääntöisesti vettä/kivennäisvettä, juhlassa viiniä, joskus harvoin olutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 17:49

Juon lasillisen punaviiniä tai sitten vettä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 18:21

Olenkohan kummajainen, kun en juo ruoan kanssa mitään. Pyrin pureskelemaan ruokani hyvin, ja silloin ei tarvita "palanpainiketta". Koska en syö ruokani kanssa perunaa, pastaa, riisiä enkä leipää, niin ei tarvitsekaan juoda. Saatan juoda sitten jotain ruoan päälle. Puna- tai valkoviiniä hienommissa tilanteissa, kivennäis- tai tavallista vettä muuten. Maitoa tai piimääkään en juo, vaikka ei niissäkään mitään vikaa ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 18:30

Vesi vanhin voitehista :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 18:50

Punaviini juhlassa ja piimä arjessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 19:59

Vesi on parasta. Minullekin käy kyllä usein niin, että juon vasta ruokailun päätteeksi. Joskus, varsin harvoin maitoa. Fiinimmin syödessä lasi-pari valkkaria on paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 11:25

Ruokajuomat on toki eri arjessa ja juhlassa. Arkisin vettä, juhlajuomana joko valko-tai punaviini, joskus joku tarjoaa ihan aitoa shamppanjaa tai sitten kuohuviiniä. Maito aei koskaan, aikuinen ei tarvitse maitoa, tulee turhia kaloreita kaiken lisäksi.
Kun olin aikojen alussa kesätöissä Ruotsissa, paikan emäntä sanoi kerran kauhistuneena:
"Vad är det för idioter som dricker mjölk på middagen". Joku oli pyytänyt maitoa päivällisen ruokajuomaksi ja se oli kyllä harvinaista ja ennenkuulumatonta hienossa täysihoitolakartanon ruokasalissa! Opin heti miten kuuluu toimia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.03.2011 - 21:32

Enimmäkseen vettä, harvoin maitoa. Ulkomailla yleensä olutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 10:09

Maitoa.