Matkustatko lappiin mieluummin kesällä vai talvella? Miksi?

Ja minne sinne?

Avainsanat: lappi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.03.2011 - 18:14

Soankylään menen, ehkä tas ensi kesänä. Hillasoille ja jänkhään. Kesällä Lappi on kauneimmillaan, ei ole yötä ollenkaan ja on lämmintä.

Kysyjän kommentti

Toivottavasti pääset vielä reissuun :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2011 - 10:28

harvakseltaan tulee käytyä,
yleensä syksyllä ja silloin niilä kulmilla mistä Angelin tytötkin ovat kotoisin ,
se on mulle sitä lappia josta olen oppinut pitämään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 10:34

En lappiin matkusta kesällä enkä talvella, toisten kuvia vaan mielelläni sieltä katselen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 10:53

molemmissa on hyvät puolensa mutta ehkä syksyllä kun ei ole viälä niin kylmää ja pimeää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 11:15

Talvella olen käynyt pienellä hiihtomajalla, ei ollut itikoista kiusaa. No nyt en matkusta enään varmaan
kesällä enkä talvella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 11:25

Jos mahdollista keväällä ja talvella,keskitalvikin on lumoavaa aikaa sinisenä hetkenä.Kesästä ei kokemuksia eikä varsinkaan räkkäajasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 11:45

Aina elokuun puolivälin jälkeen tuonne syyskuun puoleen väliin. Se on paras aika koska ei ole syöpäläisiä. Saariselän ympäristö ja Inarin seutu rakkaimpia..yleensäkin siitä Saariselältä pohjoisempaan päin. Siellä on vasta oikea Lappi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 12:26

Lappi on minulle käymätön paikka. Kuvista päätellen kaunista seutua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 14:00

Talvella olen nähnyt kesän myös haluan nähdä ilman sääskiä tietenkin..
Tyttäreni miehen isä sanoi että kannattaa mennä ennen juhannusta silloin ei vielä noita kiusanhenkiä ole!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 14:06

olen parivuotta ollut Lapissa töissä ( Inarissa) nuorena likkana ja Lappihan alkaa vasta Saariselältä.
ei sääsket kiusaa eikä pakkanen pure, oli vuodenaika mikä tahansa aina yhtä lystiä Lapissa.
sen työrupeaman aikana tuli koluttua ympäristöä aika hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 14:06

Keväällä tai syksyllä ja vähintään kerran vuodessa. Saariselällä yleensä matkani vie. Yritän välttää sesonkiaikoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 17:42

Lapissa en ole vielä käynyt, mutta kun menen, menen syksyllä. Silloin kun on itikat jo kuolleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 18:28

Jos menisin Lapppin, niin sitten mieluummin alkukesästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 19:55

Kaikkina vuodenaikoina olen käynyt ja puolensa kaikissa. Hyttysaikaan en enää ikinä halua mennä, oli sen verran ahistavaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 21:50

En ole käynyt,kun yhden kerran..se oli talviaikaa..seuraavasta kerrasta ei mitään tietoa...Taisi jäädä kertaan..lapin reissu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 13:07

Kumpanakin vuoden aikana oon käyny ja kummassakin on puolensa. Kesäisin on kiva käyvä vähä vaeltelemassa tuntureilla ja kuruissa. Talvella aivan mahtava on semmonen n. 1km pitkä pulkkamäki, en muista miltä tunturilta se laskee alas mutta Saariselän seutuvilla se kuitenki sijaitsee. Se on siis sellainen, että sopii ihan hyvin sekä lapsille että aikuisillekin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 17:11

Jos tapahtuisi niin että täytyisi tai pääsisi Lappiin. Tulisi lähdettyä.Niin menisimme sinne suksienkanssa ja hiihtelemään. Jonnekkin missä pääsisi uimaan ja saunaan kun päivän pakertaisi.Se olisi aika korkealla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 18:46

justiinsa olen selvinnyt tästä talvesta eli en lähtisi talvella ainakaan lappiin - ellen pääsisi lämpöseen pirttiin josta ei tarvisisi lähteä mihkään.
kesällä siis - loppukesästä, elokuussa. ei ole juurikaan ötököitä enään ollut. yöt viilenee jo.
paikalla ei niinkään väliä. kuusamo on upeaa seutua, mutta jos ylös saakka lähtee, miksei kiertäisi eri paikkoja ja tutustuisi niihin? niin mä olen tehnyt.
jos jotain paikkaa rupeaa ihannoimaan, pettyy kun asiat kuitenkin muuttuvat ja muistot kultaa jne. ja varmaan kyllästyisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.03.2011 - 21:30

Olen saanut kunnian käydä kerran kumpanakin vuodenaikana. Pidin molemmista, molemmissa on hyviä ja huonoja puolia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 10:08

Talvisin on enemmän harrastusmahdollisuuksia, joten käännyn talven puolelle.