Milloin naisten hiihto tuli ensimmäisen kerran olympialaisten ohjelmaan?

Lisätty: 01.03.2011 - 09:43

Mitenkähän suomalaisten naisten kävi?

Avainsanat: naisten hiihto olympialaiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.03.2011 - 11:21

Oslossa Norjassa 1952, muistan vielä hyvin nämä kisat kun käytiin.
Lydia Videman toi kultaa, mutta unohtaa ei voi Mirja Hietamiestä ,joka toi hopeaa ja
Siiri Rantanen pronssia. Oliko niin, että venäläisiä ei ollut näissä hiihdoissa mukana,
muistelen niin.

Lähteet:
oman tukan alta, se oli niin suurta silloin.

Kysyjän kommentti

Hyvää naisten päivää sirkkaliisalle!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2011 - 10:34

Oslon 1952 talviolympialaisissa

Lydia Wideman voitti kultaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 12:03

1952, jolloin naisille tuli 10 km:n hiihto. Miehillä oli 3 hiihtomatkaa: 18 km, 50 km ja viesti.
Naisissa Suomi siis otti kaikki mitalit, kuten Sirkkaliisa mainitsi. Nykyään noita hiihtolajeja alkaa olla melko paljon, kun sprintit, yhdistelmähiihdot ja parihiihdot on lisätty tarjontaan ja tyylitkin jaettu kahteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 12:28

Ei lisättävää edellisiin vastauksiin, mutta olen juossut Naisten10:n 80-luvulla ja Siiri "Äitee" Rantanen pyyhkäisi ohi, ikäeroa meillä lienee muutama vuosikymmen. Teräsmummo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 13:58

Naisten hiihto tuli olympialaisten kilpailuohjelmaan Oslossa 1952

www.noc.fi/olympiahistoria/k...1952_oslo/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 17:09

Minä olisin veikannut jotain 1925-30 lukuaa.Tässähän tämä tuli julki.Kaikkea on tapahtunut 1952v.nna.Upea vuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.03.2011 - 21:29

On hiihtopuoli sellainen urheilulaji joka jää minulta seuraamatta. Joten en lähde edes arvailemaan enkä peesaamaan muita.