Mitä/mikä on Calluna?

K-Pirkan ruoka lehdessä, (jota jaetaan joka K-kaupassa) mainos:'Callunat, Saksa 6kpl/pkt, 6.90 pkt. (tää vaan yks esimerkki näistä mainoksista). Pittääkö täs suomenmaassa koht ostaa ruokakauppaankin mennessään joku suomi-muumaa -sanakirja?, tekniikassa/myynnissä vielä ymmärrän (no en ymmärrä oikeesti), et käytetään mitä ihmeellisempiä termejä/kirjainyhdistelmiä, mut että ruokapuodissakin.... eikös näit asioita sun mielestäsi kehdata/osata laittaa ihan täl meitin soomenkielell? vai mikä mättöö...?
Varsinnii, ajatellen näit meitin vanhuksii, me sentäs löydetään vastaus Napsusta ennen kauppaan lähtöö...?

Lisätty: 01.10.2008 - 20:30

Hyvä terhukka, oli siin mainokses banaanit, paprikat ja callunat kolmistaan rivis, hyvä etten lähteny ruokaa tekemää noist callunoist, höh ja höh, mut muutennii kertokaape viel mitä ylläreit ootte löytänyt näis mainoksit?

Avainsanat: calluna ruokakauppa sanakirja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2008 - 20:12

niinpä calluna sanasta ei ihan heti tule mieleen kanerva ( kukan ) sukuinen kasvi. elikkäs calluna on kukka ja tietääkseni sukua kanervalle. calluna on pakkasia ja myrskyjä paremmin kestävä, kun taas kanerva varsinkin kovissa pakkasissa ja räntäsateissa kärsii eniten, menee ruskeaksi ja huonoksi.

en muuten tiiä että onko callunalle suomenkielistä nimeä, hmm. ja jos mainostetaan jotain erikoisnimeä omaavaa kukkaa, ruoka-ainetta tai mitä vain, niin kuva olisi hyvä olla siitä saa jo vahan osviittaa että mistä on kyse. : )

nolona tääl myönnän että tuossa muutama vuosi sitten mainostettiin radiossa pringlesiä joka on tölkissä, en ollut vielä missään nähnyt kuvaa kyseisestä pringlesistä ja ihmettelin että mikä uusi juoma se semmonen on. että kyllähän se juoma on kun tölkissä ja muistaakseni ei hirveesti mainostettu että ne on sipsejä, vain pringles ja tölkki mainittiin.

Lisätty: 03.10.2008 - 16:47

Kanervakasveihin kuuluvat

* Andromeda - suokukat
* Arctostaphylos - sianpuolukat
* Calluna - kanervat
* Cassiope - varpiot
* Chamaedaphne - vaiverot
* Erica - kellokanervat
* Gaultheria - salalit
* Kalmia - kalmiat
* Loiseleuria - sieliköt
* Phyllodoce - kurjenkanervat
* Pieris - kellovaiverot
* Rhododendron - alppiruusut
* Vaccinium - puolukat

miepä kävin huviksein kopsaamas 'kanervakasvit wikipediasta' nuo kanervakasveihin kuuluvat kukat/ kasvit

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.10.2008 - 20:45

Se on kanerva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2008 - 13:21

Syksyllä myytäviä kanerva-kasveja, jotka säilyvät ulkona talvellakin ruukuissa.