Kuinka monella eri kielellä osaisit asioida ravintolassa?

Missä olet niitä oppinut puhumaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2011 - 20:28

nälkäsenä ei tarvitse lähteä mistään ravintolasta (jos vain rahat riittää) puhuipa henkilökunta sitten mitä kieltä tahansa

jos asioimiseksi katsotaan se että saa tilattua haluamaansa ruokaa sen kummemmin pantomiimejä esittämättä ja kuvia piirtelemättä niin ehkäpä noita kieliä löytyy kuusi

pari noista kielistä tippuu pois jos niistä annoksista, raaka-aineista ja valmistustavoista pitää ruveta keskustelemaan 'ranskalaiseen tyyliin' tarjoilijan/hovimestarin kanssa

kolme kieltä on koulun peruja ja sitten tuo nälkä, se on tehokas opettaja ; D

Kysyjän kommentti

Kiitos hauskasta vastauksesta :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.02.2011 - 20:10

Jos otetaan vain tämä ravintolakategoria,niin 5:llä (suomea en lue mukaan). Koulussa olen lukenut noista kolmea ja kaksi on harrastepohjaista. Venäjäksi en kyllä saisi enää edes vettä tilattua. Matkoilla tulee opittua jonkin verran. Äidiltäni opin, että tärkeintä on puhua ja kielitaito karttuu siinä sivussa. Hän puhui kahdeksaa kieltä, kahta tulkkitasoisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 21:49

Kutakuinkin hyvin saan tilatuksi kahdella ja loput kaikki menevät sille elekielen ja yksittäisten sanojen puolelle. Koskaan ei ole tarvinnut syömättä lähteä. Koulu ja elämä on opettanut vähän kaikkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.02.2011 - 21:56

Omalla kotikielelläni. Etsin aina ulkomaillakin sellaisen ravintolan jossa on Suomenkielinen menu.
Oikeasti kyllä minä ihan sen verran osaan englantia että saan pihvini mediumina kera ranskalaisten sekä vielä olusetkin siihen kyytipojaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 01:56

Suomen kielellä yksin olen saanut vatsani täyteen, myönnän koku osaa ruoklautasella oli sellaista, jota en tiennyt mitä se oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 07:32

Suomen kielellä ja Turun murteelle oon onnistunut saamaan mitä haluan...( Virossa Turun murre on todella hyvä, jutut menevät melko usein nappiin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 09:09

7 kieltä taidan, toki pohjoismaissa puhun ruotsia mutta ymmärrän myös tanskaa ja norjaa. Viimemainittujakin olen opiskellut mutta yleisesti käytössä on skandinaviska eri pohjoismaiden välillä. Jaa, unohdin suomen eli 8 kieltä.
Olen opiskellut kieliä ja useimpia joudun käyttämään aika säännöllisesti. Selviän kyllä muualla paremmin kuin ravintolassa sillä ranskaksi ja saksaksikaan en ravintolasanastoa osaa kovin hyvin, paremmin menee oman alani kieli ja ns. yleiskieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 13:07

Jos nälkä oikein kurnii vatsaa, niin muutamalla kielellä saisin tilattua annokseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 16:42

Huonosti kahdella kielellä. Mutta jos nälkä on niin saan kyllä tarpeeni selvitettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 18:13

ehkä neljällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 20:10

Kielitaito on kyllä surkea..mutta kun sanat eivät ole riittäneet..niin viitomakieli pelaa..ei ole koskaan tarvinut ilman ruokaa jäädä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 17:46

Olen pärjäillyt englannilla tähän asti. Sitten kun joku asia jää epäselväksi, niin otetaan suomen kieli ja kädet käyttöön.Toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 13:14

Suomeksi ja jotenki enkuksi. Niin, ja ehkä espanjaksi.