Saako Hurtigruttenin laivaristeilylle ottaa koiran mukaan?

Laivareitti kulkee Kirkkoniemestä Bergeniin pitkin Norjan rannikkoa.

Lisätty: 27.02.2011 - 18:52

Täällä on käyy tiedustelemassa, mutta tuloksetta? www.hurtigruten.fi/norway/

Lisätty: 27.02.2011 - 18:52

Täällä on käyy tiedustelemassa, mutta tuloksetta? www.hurtigruten.fi/norway/

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2011 - 12:17

aikamoinen matka laivassa koiralle, vaikka välillä laiva poikkeaakin satamassa. parhaiten ehkä matkanjärjestäjä osaa tähänkin kysymykseen vastata, uskoisin. noin soma pieni koira jonka kuva profiilissasi on, mahdollisesti nauttisikin matkasta kanssasi.
itse en omaa isokokoista koiraani ottaisi risteilylle, edes lyhyemmällekkään mukaan. Fiina-koira nauttisi hyvässä hoitopaikassa omasta lomastaan.

Lisätty: 28.02.2011 - 17:25

Saga Matkat vastasivat tällätavalla kysymykseen koira mukaan risteilylle, ihan Sinun koirasi matkustusmukavuutta ajatellen laitoin heille kysymyksen emailiin:

- Ei Hurtigruten matkoille varsinaisesti kielletä ottamasta koiraa mukaan, mutta ei sitä suositellakaan. Siihen liittyy aika paljon rajoituksia ja oikean ja lopullisen vastauksen saa vain sieltä kysymällä kun tiedetään mikä lähtöpäivä teillä olisi. Siihen vaikuttaa myös paikkatilanne laivalla.
Miten olit ajatellut matkan Suomesta Kirkkoniemeen ja Bergenistä takaisin Suomeen? Lentomatkoilla on myös rajoitteita koiran viemisessä, sille täytyy varata myös paikka, vaikka se matkustaakin ruumassa. Vai oletteko menossa omalla autolla? Oletteko ottaneet selvää onko Norjaan jotain muita eläimen viemiseen liittyviä rajoituksia tai määräyksiä? -

Että jos kysyisit Saga Matkoilta uudestaan, please, en voi vastata heille, koska en tiedä vastauksia heidän esittämiinsä kysymyksiin. email: [email protected]

Kysyjän kommentti

Kiitoksia vinkeistä ja email-osoittesta. Täytyy ottaa sinne yhteyttä. Matka Kirkkoniemeeen ja Bergenistä takaisin on tarkoitus matkustaa omalla autolla. Ruumaan kun ei kaveria toki raski laittaa. Kaveri on Suomen -ja Pohjoismaiden, sekä Venäjän valioyksilö. Tarkoitus on mennä näyttelyyn ensin Kirkkoniemeen ja sieltä Etelä-Norjaan. Oli muuten Juukan näyttelyssä viime viikonloppuna taas rotunsa paras chowchow.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.02.2011 - 12:34

Rokotukset pitää olla kunnossa. Ja jos on vastaainetestit verestä otettu ja ne on hyviksi todettu,saanet koiran mukaasi ottaa, MIKÄLI matkanjärjestä sen sallii ja laivan kippari.

Onko kuitenkaan viisasta ottaa koiraa laivalle mukaan, vailla kunnon lenkkeily / ulkoilumahdollisuuksia? Antaisitko koirallesi riittävästi seuraa matkan aikana? Toki pieni koira voi pissiä kannelle, mutta mutta....
Jospa Sinulla olisi joku ystävä, kenen hellään hoitoon koiran antaisit matkasi ajaksi?Tai ehkä koiran kasvattaja voisi auttaa asiassa? Olisi vaihtelua koiralle ja mukavaa kaikille, kun ei tarvitsisi parhaasta ystävästä murehtia?Lomailisitte molemmat! Ja sitten se jälkeen näkeminenkin olisi sitäkin riemukkaampaa.Tiedän kyllä mitä se on :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.02.2011 - 15:27

Kysypä sitä laivayhtiöltä, he tietävät varmasti huolivatko vai eivät sinun koirasi.
Mutta jos raaskit, niin hyvä koirahoitolakin olisi sopiva paikka risteilynne ajaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 16:39

Laivayhtiöltä kysy, ja koiralla pitää olla rokotukset kunnossa ja passi lisäksi ehkäpä sirukin jotkut maat vaativat sen myös.

Ehkäpä koira maksaa saman verran kuin 1 ihminen uskoisin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 18:00

hienoa lomareissua suunittelet, valitettavasti (todennäköisesti) joudut tekemään sen ilman koiraasi

ihan mahdotonta se ei kuitenkaan ole :

"It is recommended that pets are not brought on long journeys and special rules apply ... contact us on email: [email protected] or call 0845 225 6640"

It is recommended that pets are not brought along on long journeys. ... Feel free to contact us on email: [email protected] or Phone +47 76 96 76 00

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 08:59

Kyllä tuohon osaa vain laivayhtiö vastata, mutta enpä usko että voi koiria ottaa mukaan. Tuollainen pitkän linjan laivareissu on ihan muuta kuin jos menet Suomesta Tukholmaan. Miten aiotte sinne Norjaan mennä?
Lähetä sähköpostia laivayhtiölle.
Allergiat täytyy myös ottaa huomioon eli muut matkustajat enkä usko että koira hirveästi risteilystä ymmärtää.
Hurtigruttenin reittejä on pitkin Norjan rannikkoa ja useita laivoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 20:55

Kyllä minä ainakin yrittäisin etsiä koiralle hoitopaikan siksiaikaa..Aika hankalaa on koiran kanssa matkustaa.