Harrastatko kirpputoreilla kiertelyä, oletko tehnyt löytöjä?

Avainsanat: kirpputori

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2011 - 15:10

Minäolen oikein kirpputorimato. Nyhjään siellä vaikka tuntitolkulla. Minulla on alakerassa kirppasi, mutta
siellä myydään lasten vaatteita. Ei siis minulla vaan meidän talon alakerrassa on KEUPAN kirppis
Ja selllaisia lahjatavaroita lasisia ja lasten leluja. Jotain pienta kaunista koriste-esinettä olen ostanut.
Vaatteet eivät käy kuten arvaattekin minulle, mutta kun joutoaikaa on niin kulutan sitä sielläkin.
On siellä aivan uusia raanuja, verhoja. Potäs saada puukengät jalkaan ja pyllyyn pyrstö ja sitten
lentokyky ja Hollantiin.

Kysyjän kommentti

Kiitoksia taasen hauskasta vastauksestasi, näitä on ilo lukea!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.02.2011 - 09:56

En kiertele kirpputoreille, joten ei ole moisesta kokemuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 10:06

En kiertele kirpputoreja,pelkään kirppuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.02.2011 - 10:20

Nehän ovat minun vakituisia ostospaikkoja kun tarvitsen ulsteria tai nappaskenkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.02.2011 - 10:21

Muutaman kerran käyneenä sanoisin että ei sieltä kovin kummoisia löytöjä tee. Vanhaa tavaraa jotka ylihinnoiteltuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 10:32

Arabian Faenza astiaston valmistaminen lopetettu jo aikapäiviä sitten, lautasia jos löydän kirpparilta lisukkeeksi astiastooni jonka olen vanhemmilta saanut, niin en voi vastustaa kiusausta ostaa vaikka vähän tyyriitä ovatkin. kaupoista niitä ei enää saa.
Fiina-koiralle makuualustaksi kirpparilta 1 € hyväkuntoisia täkkejä olen ostanut, surutta voi heittää roskiin ja käydä ostamassa uusi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 11:20

Kirpputorilta hankittu vartiointijärjestelmä ja sen asennusopas.

Langattoman vartiointijärjestelmän asentaminen:

1) Jos talossa ei ole miestä, niin mene kirpputorille ja osta miesten
käytetyt saappaat - mahdollisimman iso pari.........ainakin kokoa 58

2) Laita saappaat ulko-oven eteen "Metsästys ja kalastus" -lehden päälle.

3) Laita koirankuppi saappaiden viereen. Oikein iso kuppi.

4) Kirjoita oveen lappu jossa lukee suunnilleen näin;

"Jaska, ollaan Kaken kanssa kaupassa hakemassa Karjalaa ja haulikon panoksia. Tullaan puolen tunnin sisällä. Älä häiritse rottweilereita, ne ovat juuri saaneet matokuurin ja ovat ihan helvetin hermona!".

Lähteet:
kirpputori

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 12:26

Onttis ainakin oli näköjään kirpparilta tehnyt superhyvän löydön =D

80-luvun lopussa olin pariin otteeseen myymässä Hietaniemen kirpputorilla Helsingissä. Rahaa kyllä ropisi, mutta vastineeksi ostajat saivat laatutavaroita. Jossain vaiheessa näytti, että hinnat nousivat ja laatu laski. En kovin usein käy kirppareilla. Ulkomailla käyn toreilla, mutta siellä myydään uusia tavaroita. Cattolicasta ostin pieniä juttuja keittiöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 14:07

Teininä tuli myytyä tavaroita ja muodista pois menneitä vaatteita...Tai no pieneksi jääneitä ne kaiketi oli...Mutta sen jälkeen olen kyllä vain satunnaisesti kierrellyt tiettyjä kirpputoreja etsiäkseni jotain.Lähinnä vanhaa taidelasia; Iittalaa ja Nuutajärveä.Myöskin Arabian joitakin lautasia on tullut ostettua.Kai se on sellaista uus vanhaa antiikkia...Tykkään kauniista esineistä.
Olen myös tehnyt muutaman kirjalöydön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 14:20

En harrasta kirppareita. Joskus satunnaisesti voin piipahtaa, mutta yleensä ulkomailla ollessani....mikäli ko. maassa sellaisia on. Hollanti erinomainen kirpparimaa. Tavarat laadukkaita ja halpoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 16:40

Kyllä säännöllisin väliajoin. Sieltä vaatteeni ostan . Nyt kaikki pakkasvaatteetkin olen ostanut kirppikseltä.Aivan hyviä kun löytää sopivia.Katselen kaikkia siellä .kyllä siellä jos minkälaista tavaraa ja vaatetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 16:42

Todella käytän ja joskus todella aarteita löytyy myös, haen lähinnä antiikki astioita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 17:05

En käy kirppareilla ku ei kiinnosta ostaa lumppuvaatteita melkein kaupan hinnoin. Ei sieltä löydä koskaan mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 19:10

enpä kotimaassa kirpiksiä kolua, reissussa tulee sopivan paikan kohdatessa pistäydyttyä 'luppoaikaa' kuluttamassa, enpä muista varsinaisesti mitään ostaneeni

- ai juu tulihan kerran alkusyksystä sunnuntailenkillä matkan varrella olleesta kirppiksestä ostettua euron pipo, oli sää yllättävästi jäähtynyt -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 11:36

Kyllä minä joskus aikani kuluksi niissä kiertelen, lähinnä uutta tavaraa olen ostanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 13:11

Harrastan. Paljon olen tehnyt hyviä löytöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 21:12

Nykyään tulee vähän käytyä kirppiksillä..kun täällä meilläpäin on kirppikset mennet aika surkeiksi,ei yhtään kunnon kirppistä lähettyvillä.
Aikanaan oli itelläkin pöytä ja möin tavaraa mitä itse en enään käyttänyt..Ja kerran olen kesäaikana pitänyt pihakirppiksen.ja kauppa kävi hyvin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 18:14

Lasten ollessa pieniä, tuli kirpputoreja kierreltyä. Ostin leluja ja hyväkuntoisia vaatteita. Nykyisin en enää kirpputoreilla käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 18:50

kirpputoreilla on ihana tunnelma. tietysti paikan pitää olla siisti ja kaman hyvä kuntoista.
vaatteita ym en ostiskele mutta kaikkea pikkukivaa jää välillä käteen.
hyvän mielen saa varsinkin kun löytää jotain pientä ja varsinkin pienellä rahalla. välillä tuo kirppiksen tarkoitus tuntuu unohtuvan ku pyydetään sikamaisia hintoja jostaan paskasta. no - tyhmä ei oo jos pyytää vaan jos maksaa ;)

Lisätty: 02.03.2011 - 18:51

nii ja niitä löytöjä;) kerään kahvittelusarjaa. eli jokaisen kupin pitää olla erilainen. mikä tahansa ei tietty käy vaan pitää olla nätti silmään ja sellainen ettei joka paikasta löydy. eikä mitään arabiaa vaan ihan ufoja. vaikeeta on, vasta 7kuppia tossa ja jo kerännyt 2v.