Osaatko kaatua oikein?Minäpä en osaa.Se neuvottiin eilisessä vekkari lehdessä.En ymmärrä miten voi keretä ajattelemaan sitä kun

kaatuu.

Avainsanat: oikein kaatuminen neuvottiin lehdessä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.02.2011 - 10:02

Aina niitä neuvonantajia riittää. Kaatusmisen ammattitaito tulee , sitä satakertaa peräkkäin kaatumalla. Olisihan se hyvä juttu kun lähtee kaatumaan jostakin syystä,ettei heti sitä kättä siihen ensimmäisenä työnnä tueksi.Opettelemalla niinkuin lapsenakin sitten se tulee tutuksi eikä pelkää. Ei se helpolla tule.Talvella hyvä opetella pehmeeseen hankeen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.02.2011 - 11:22

Juupa juu enpä minäkään osaa kaatua niikuin pitäs, kai tikkusuorana, rennosti, mutta kun alat tosissani
kaatua, kyll se käsi siihen eteennäin meneee vaistomaisesti. Kyllä me Bongari nyt seuraavana lämpöisen nuoska- tai suoka kelillä lähdemme enkelin tekoa harjoittemaan hangella.
Mutta, on yksi mutta, kuka minut pystyyn nostaa, olen pyöreä pehmoinen lihakasa, mutt käsistä ei saa nostaa, ei kainoloista ja jaloillani en pysty paljon auttamaan
Mutta maattaisi siinä nin kauna kuin siivet kasvaisi ja päästäisi lentotaitojamme näyttämään..
Onhan sentään jotain odotettavissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 11:41

Miksi pitäisi ylipäätään kaatua... kaatumisen välttämisen voisi joku neropatti opettaa, siitä olisi hyötyä tämänkin talven liukkailla.
Jos oikeesti alkaa kaatumaan, siinä ei ehdi ajatella yhtään mitään kun on jo maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 11:47

Jos laitat kenkiin semmoiset kantapääsuojat, joissa on nastat, ei tarvise kaatua ollenkaan!Esimerkiksi koirien kanssa erittäin kätevät.Ollut vaikka kuinka liukasta niin pitoa riittää :) Ja luut kiittää, kun kipsata ei tarvi.
Toisaalta sisätiloissa ei taida oikein toimia...Silloin suosittelen kokovartalotoppausta, esimerkiksi tyynyt käy hyvin :) Tai sitten "jarrusukat" jalkaan.Niitähän tehdään nykyisin myös aikuisille.Ovat turvalliset ainakin liukkaalla parketilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 12:07

Jep, jep, tästähän voisi suorittaa vaikka diplomin......

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.02.2011 - 14:15

Ainakin osaan ottaa yhtä tyylikkäitä ilmalentoja kuten Thomas Morgenstern silloin aikoinaan. Roskapussi lensi peräti parikymmentä metriä ja minä tulin alas korkealta ja kovaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 14:52

En tiedä osaanko. Se tulee testatuksi, kun seuraavan kerran kaadun...mitä tietenkin koetan välttää parhaani mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 16:33

En minäkään osaa kaatua oikein. Eihän siinä nyt kerkeä mitään ajatella kun lentää maahan. Suojaan aina polviani automaattisesti kun ne ovat reistailleet, vaikka päätä pitäisi suojata! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 19:39

Kuka kaatuessaan ehtii miettiä mikä kaatuminen on oikein...
eipä taida tuo opetus onnistua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.02.2011 - 20:59

En ole aikoihin kaatunut joten en tiedä miten sujuu. Luultavasti siinä kävisi hullusti ja joku paikka menisi rikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 21:03

Viimeksi, kun päätin kaatua, tein sen ison koiran kanssa. Se siis veti minut kumoon, sillä jos olisin päästänyt hihnasta irti, se olisi varmaankin hyökännyt pienemmän koiran kmimppuun. Kukaties vaikka olisi tappanut sen muutamalla ravistelulla...Eli osasin kaatua oikein, pehmeälle kankulleni lumihankeen. Ei käynyt kuinkaan. En ole nähnyt kyseistä kaatumisohjelmaa, mutta luultavasti osaan sitten kaatua oikein, sillä mitään ei ole aikaisemminkaan kaatuessani sattunut. Pehmeistä muodoistakin on ollut apua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 22:27

Uudempana se oli taidetta mäkihypyssä ja moottoripyörälläkin. Ei saa panna hanttiin muuten murtuu luut. Autollakin tuli muutaman kerran kaaduttua ja sillä se on tehtävä tiellä ja vauhdilla niin selviää pienillä vaurioilla, rallikisoissa. Siellä jos lasket sen "puihin" niin saattaa käydä huonosti.

Vaarallisinta on kaatua seisaaltaan ja suorilta jaloilta, "kaali" on vaarassa vain pipa päässä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 23:59

En osaa, hiljattain lensin vatsalleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2011 - 22:34

Jooga opettaa hyvän tasapainon ja kehonhallinnan. Aina ei sekään riitä, jos töppöset irtoavat täysin alustalta, ei juurikaan mitään ole tehtävissä.