Paras Suomalainen taidemaalari?

Miksi hän?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2011 - 22:15

Akseli Gallen-Kallela. Väkevät tulkinnat Kalevalasta. Näistä pidän suosikkinani Kullervon kirousta. Pidän myös hänen kuvaamastaan Suomesta ja tavallisista suomalaisista.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Mukavaa päivän jatkoa sinulle!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.02.2011 - 13:55

Parasta suomalaista taiteilijaa en ainakaan minä pysty määrittelemään, on niin monia vaihtoehtoja, monta tyyliä jne. Ehkä suurin vaikeus on siinä että tunnen niin monen tuotantoa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 14:49

Vähän samoilla linjoilla edellisen vastaajan kanssa. Parasta en voi nimetä koska pidän niin monista ja erilaisista taiteilijoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 16:32

Pidän ainankin Juhani Palmun töistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 16:40

. Pidän kaikenlaisista maalauksista. Nimetä en osaa.Reidar Säreströniemen töistä pidän tosi paljon, värikkäitä maalauksia. Oikein taiteilija.Olisin haluta tavata hänet mutta myöhästyin.Ikävää kun elinpäivät loppuu lyhyeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 17:34

Elsa Salminiityn tauluista pidän ja itse omistan niistä yhden..
Olin yhtenä vuonna hänen taidenäyttelyssä jonka hänen tytär piti, oli silloin myös kuva meidän taulusta jonka näytin hänelle. Pyysi että jos hän pitää jossain vaiheessa uutta näyttelyä voisimmeko sitä lainata hänelle. ( meillä on varsa ja äiti hevoset lammella).

Hänellä on todella ihania maalaismaisemia eläimineen, mutta minulla taitaapi olla ainut hevostaulu, tytär ei muistanut että äitinsä olisi hevosia piirtänyt. Sanoi olleensa siihen aikaan opiskelemassa ja epäilee että tämä on tilaustyönä tehty taulu..
Ihastuin hänen varis tauluunsa on kuin olii ikkunasta ulos katsonut...

Ostin silloin tuon Elsa Salminiitty kirjankin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 18:28

Kyllähän se vanhanajan tyyli menee tajuntaani, siis Akseli Gallen-Gallela, samoin Hugo Simberg.
Minä en ole mikään taideihminen, ei ole sitä "taidesilmää" annettu.
Ja nyt nämä uudet taiteilijat ,ne väripurkit minäkin osaisin niin läiskästä kankaalle, kun
vain keksisin nimen teokselleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 18:52

Suomalaisen talvimaiseman kuvaajana Pekka Halonen vailla vertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.02.2011 - 19:22

Eero Järnefelt on mielestäni hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.02.2011 - 21:07

En ole erityisesti taiteen ystävä, mutta oman kylämme taiteilija maalasi minulle aivan ihanan taulun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 22:42

Parhaasta en tiedä, mutta Hugo Simbergin taulut puhuttelevat minua eniten. Niissä on jotain ajatonta ja syvällistä... en osaa paremmin selittää, se on vain se tunne mikä tulee kun niitä katsoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 08:29

Ihan kärkipäässä on minulla Von Wrightin veljesten lintumaalaukset. Kauneita luontokuvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 13:16

Taidekokemus vaihtelee katsojan mielentilan mukaan. Joskus Eero Järnefelt koskettaa, toisinaan Sam Vannin abstraktit maalaukset synnyttävät erikoisen kauneuden tunteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 17:40

Suomalaisista kuvataiteilijoista on Martta Wendelin paras. Hänen töistään pidän eniten.