Mitä mieltä olette paperitehtaiden alas ajosta Suomessa ?

Halpa työvoima tekee paperit ulkomailla.

Avainsanat: paperitehtaat halpatyövoima

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2011 - 17:13

Kaikki mahdollinen siirtyy halvan työvoiman alueille. Raha ratkaisee. Pelottaa ajatus siitä mihin tämä kaikki johtaa, jos emme pidä puoliamme. Yritykset hakevat aina vain suurempia voittoja. Eikö sillä ole merkitystä, jos yritys antaa toimeentulon ihmisille? Vaikka ilman voittojakin?

Kysyjän kommentti

Niinpä....Meilläpäin tehtaat sulkee oviaan ja kylät hiljenee.Monesta pöydästä leipä kapenee.Ei paljon herrat välitä katsella pidemmälle, kunhan oma maha pysyy täytenä :(

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.02.2011 - 12:39

vähän surkuhan se on, mutta maailma muuttuu,

paperiteollisuudessa käsittääkseni ne työvoimakustannukset taitavat kuitenkin olla senverran pieni kustannuserä ettei se riitä toiminnan siirtämiseen halpismaihin (esim. sellunkeittoon Uruguaissa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 12:49

Eiköhän kysynnän ja tarjonnan laki toimi tuossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 14:54

Surullista mieltä, mutta tuottavuuden takia myydään vaikka anoppi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 16:30

Puut loppuu metsät hakattu ,Kustannukset korkeat.Työpaikat katoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 17:37

Tällaista tapahtuu yhtenään surkeaa kyllä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 19:25

No se on ollut aavistelussa jo pidemmällä ajalla. Kyllä meiltä kaikki teollisuustyö
pikkuhiljaa valuu halpismaihin. Mitäkä mieltä olen? No en nyt oikein enään ole mitään
mieltä, olen sivuun siirtynyt tuottamaton jäsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.02.2011 - 19:27

Kurjaa mutta totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.02.2011 - 20:56

Meilläpäinhän niitä pois potkittuja näkee - ei kovin onnellisen näköistä porukkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 22:42

Työn siirtäminen pois Suomesta on lyhytnäköistä toimintaa, joka jossain vaiheessa pissii kintuille myös työn siirtäneitä yrityksiä. Kuluttajina voimme vaikuttaa ainakin siltä osin, ettemme osta muualla tuotettua halpistavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 08:21

Näin tekee iso paha raha. Ei tietoakaan inhimilliayydeatä.