Eräs hyvin "maineikas" maailmaa valloittanut" huippu nainen" esiteltiin Yhdysvalloissa 1959. Mikähän nainen Sirkkaa nyt vaivaa?

Ensimmäiset kapaleet sai 3 dollarilla, nyt on maksettu jo 27 450 dollaria parhaasta
"naisesta".Itse en kyllä omistanut sellaista lapsuudessani..

Avainsanat: kuvattu useita kuuluisia naisia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.02.2011 - 17:25

Barbie se on.

Barbie-nukke on maailman tunnetuin ja myydyin nukke, joka esiteltiin ensimmäisen kerran Yhdysvalloissa 9. maaliskuuta 1959. Barbeja tuottaa Mattel Inc.

Barbie-nuken keksijä Ruth Handler huomasi, että hänen tyttärensä Barbara leikkisi mieluiten nukeilla, jotka muistuttivat aikuisia, sillä Barbara leikki aikuisia esittävillä paperinukeilla. Siihen aikaan useimmat nuket olivat vauvanukkeja. Ruth Handler ja hänen miehensä Elliot ostivat oikeudet saksalaiseen Bild Lilli-nukkeen, jonka pohjalta alettiin valmistaa uutta aikuisvartaloista muotinukkea. Nukke sai nimensä "Barbie" (koko nimi Barbara Millicent Roberts Handlereiden tyttären Barbaran mukaan. Barbaran isä oli yksi Mattel-yhtiön perustajista.

Barbien ensimmäinen ja pitkäaikainen poikaystävä on nimeltään Ken (Carson), joka sai nimensä Handlereiden pojalta Keniltä. 2000-luvulla Barbien ja Kenin suhteeseen tuli kolmas pyörä, Blaine (Gordon), australialainen surffari, johon Barbie tutustui ystävänsä Summerin (Blainen sisar) kautta. Myöhemmin Mattel totesi, ettei Blaine ei ollutkaan Barbien poikaystävä, vaan hänen hyvä ystävänsä.

Barbien sisaruksia ovat Tutti, Todd, Skipper, Shelly, Stacie ja Krissy sekä ystäviä (esimerkiksi Midge, Teresa, Christie ja Marina). Barbie-maailma on kasvanut laajaksi.
Barbiella on ollut kivikkoinen tie menestykseen. Nukkea kritisoitiin muun muassa liiasta povekkuudesta ja laihuudesta. Vuonna 1998 markkinoille tuotiinkin uusi vartalo, jossa Barbien rintoja oli pienennetty sekä lantiota ja vyötäröä levennetty. Suurta ärtymystä varsinkin keräilijöiden keskuudessa on herättänyt Barbien paisunut ns. ilmapallo pää, (Barbien pään kokoa kasvatettiin noin 8 prosenttia 2000-luvun alkupuoliskolla).

Barbien ympärille on kasvanut joukko oheistuotteita: vaatteiden lisäksi on poneja, autoja, nukkekoti, urheiluvälineitä jne. Lisäksi ilmestyy Barbie-lehti, joka alun perin oli nuorten tyttöjen lehti, mutta se on viime vuosina muotoutunut lasten lehdeksi.

Barbie saa noin 600 ihailijakirjettä viikossa. Barbiella on jopa oma ihailijakerho, johon on enimmillään kuulunut yli 1,5 miljoonaa jäsentä.

Televisiosarjassa Simpsonit Barbeja parodioi Malibu Stacy -nukkekokoelma.

Kysyjän kommentti

Oletpa vaivan nähnyt. Pikku Barbiehan se oli Kiitos kaikille vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.02.2011 - 09:24

Oisko tämä nainen Barbi nukke.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 09:53

Peesaan kissaäitiä ja vastaan myös Barbie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 11:03

Varmaan se on Barbie-nukke.
Ensin ajattelin kyllä jotain elävää ihmistä mutta ei ole sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 12:16

Sen verran pappakin saa noita katsella pikku "prinsessojen" kanssa, että tiedän Barbi-nuken olemassaolon ja tarinan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 16:48

Tyttärelläni oli muutama barbie.Kaunis nukke joka oli hyvin solakka ja silo sääri.Kauniine vaaleine hiuksineen.Itsellä ni ei ollut kun mollamaija.Mutta sitäkin rakkaampi ja puiset vaunut.Se oli maailmalla hyvin tunnettu nukke.En itsekkään tiedä, mutta luulisin, että koko maailama tunsi nuken.
Barbi oli lasten suosikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 17:15

No enpä olisi tiennyt. Mutta nythän olen taas hitusen viisaampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 17:19

Barbie-nukke. Oli ihanaa silloin aikoinaan, kun sain sellaisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 17:27

Barbi nukkehan oli minullakin 1960 luvulla...
Jonka annoin tyttärelleni mikäköhän on nuken hinta nykyään on niitä ensimmäisiä vaatteineen päivineen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.02.2011 - 20:50

Tätä kaunotarta sinä varmaan tarkoitat:
fi.wikipedia.org/wiki/Barbie-nukke

vastaa tyttö joka ei koskaan saanut tuollaista nukkea.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 22:51

Jokaisen pikkunaisen unelma - Barbie.