Minne kannattaisi mennä opiskelemaan/töihin?

olen nyt 15.5v ja olen alkanut miettimään minne menisin opiskelemaaan...Mieluiten ottaisin työn joka vaatii fyysista voimaa enemmän kuin älyä. KA on 8

Mikä olisi työ joka on fyysista ja saa perus palkkaa ja voisi ylentyä?(ilman lukio oppeja kiitos)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.02.2011 - 20:38

Rakennustyö. Lautapojasta--rakennusinsinööriksi ja jopa oman liikkeen perustajaksi.
Oletkin anonyymi tyttö tai poika, mutta molemmille sopivaa hommaa. Jaa ilman lukiota sitäpä en tiedä.
Sisareni tyttö luki peruskoulun pohjalta erikoissairaanhoitaksi ja hänen veli rakennusinsinööriksi.
kummatkin ilman lukiota.

Lisätty: 07.03.2011 - 12:07

Kiitos käyttäjille valinnastanne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.02.2011 - 21:13

Opiskelemaan ja töihin sille alalle mikä kiinnostaa eniten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 21:36

Mikä ala kiinnostaa ja sinulle neuvoisin vielä oppisopimuksella, siinä on työtä ja koulua vähemmän...

siinä sitten harjaannut ja pystyt käyttämään useampaakin alaa jotta tiedät aloittaa sen joka sinua kiinnostaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 22:29

Lähde hoitoalalle. Se on fyysistä ja siinä on etenemismahdollisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 22:53

Haeppa kotikaupungiltasi kesätyöpaikkaa vanhusten dementiakotiin, vaikka kuukaudeksi. Uskoisin sen opettavan enemmän kuin vaikka sata rikkaruohon kitkemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 23:36

Lasten alalle ja siitä lasten lääkäriksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 10:57

Ajattelin ehdottaa hoitoalaa mutta sairaanhoitajaksi ei pääse ilman lukiota nykyään. Mutta onhan hoitoalalla muita tutkintoja, perushoitaja esim.
Rakennusalalle varmaan pääsee ilman lukiota mutta lastenlääkäriksi ilman lukiota - never, sille (lääkärin ammattiin)alalle on ehdoton vaatimus lukio hyvin todistuksin ja pääsy on vaikeata sittenkin. Lääkärin työ on aivotyötä, ei fyysistä!

Lisätty: 24.02.2011 - 12:47

Yliopistolliseen sairaalaan ei ainakaan pääse töihin sairaanhoitajaksi muutoin kun suorittamalla AMK-tutkinnon (sairaanhoitaja).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 11:55

Sinne missä koulutetaan hoitoalan työntekijöitä. Heistä on jo nyt huutava pula ja vielä suurempi pula tulee kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle. Hoitoala on mielenkiintoinen ja haastava ala jossa työntekijä saa olla päivittäin kosketuksissa erilaisten ihmisten kanssa. Koskaan tämä työ ei ole tylsää eikä konemaista vaikka välillä raskasta ja fyysistä onkin. Hoitoalalla jos missä saa lähes välittömästi palautetta tehdystä työstä ja mikä parasta sitä opiskellessaan voi suuntautua niin vanhusten, lasten, kehitysvammaisten, alkoholistien kuin muidenkin apua tarvitsevien hoitoon ilman lukio-oppejakin. Se saattaa tosin vaatia muutaman lisäopiskeluvuoden ,mutta on kuitenkin mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 13:55

tutkiskeleppa vähän tarkemmin noita palo- ja pelastoimen tarjoamia mahdollisuuksia

fysiikkaa tarvitaan ja reipasta tekemisen meininkiä tarjolla
ja niitä tikapuitahan pitkin pääsee kipuamaan ; D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 19:03

Minullekin tuli ekaksi mieleen nuo palo- ja pelastustoimi, kuten Valperillakin. Joissain tehdastöissäkin tarvitaan fyysistä ja henkistä poweria. Pääsee aloittamaan pohjalta ja kyvyt ja voimat näyttävät mihin asti voi kivuta. Maatalous- ja asennustyötkin voivat olla fyysisesti raskaita. Kaiketi niihinkään ei pysty ennen jonkinmoista koulutusta. Työ tekijäänsä neuvoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 17:13

Hakeudu vain sellaiseen koulutukseen jota ite pidät parhaana. Ja josta eniten itse tykkäät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 17:54

Lähde opiskelemaan alaa, joka sinua kiinnostaa oikeasti. Päätös on sinun. :) Jos vaan tiiät jo alan mikä kiinnostaisi, niin suoraan amikseen, ei kannata lukiolla ressauttaa päätä.. Paitsi toki sitten jos haaveilemallesi alalle pääsee opiskeleen vain lukion kautta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 20:14

Sairaanhoitajista on kova pula. Palkka on kohtalainen ja useimmilla vuorotyö. Sinne tarvitaan nyt kovasti työntekijöitä ja luulen, että tällä hetkellä työpaikka olisi varma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 22:34

Mieti, mitä haluaisit tehdä.Missä viihtyisit ja mihin se liittyisi? Monet saaneet harrastuksesta ammatin!