Mitä eroa on drinkeillä "Cuba libre" ja rommi cola ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.02.2011 - 19:50

Cuba Libre on kolajuomaa, limettimehua ja rommia sisältävä drinkki. Se valmistetaan jäillä täytettyyn highball-lasiin ja koristellaan sitruunalla tai limetillä.

Rommicola taas nimensä mukaisesti vain rommia ja colaa, tarjoillaan mukista kuin mukista

Kysyjän kommentti

Hei vaan ja kiitos vastauksestasi :) Oikeassa olet "vapaan Kuuban" ja rommikolan eroista.Muutama tullut matkoilla maisteltua.Ja yleensä sitä parempaa, eli " vapaa Kuuba " versiota.Mukavaa illan jatkoa sinulle!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.02.2011 - 20:10

Cuba pas libre. Sehän on se oleellinen ero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 20:53

rommi golasta tulee pahempi krapula, muistan vanhastaan. Huise rommin kauhea haju, saan sen vieläkin
nenääni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 21:43

Ei muuta kuin Cuba libressä on sitruunan viipale lasissa...

Joskus kauan sitten tilasin ensin rommikolan ja sitten Cuba libren ja tarjoilija pojalta pääsi nauru kertoi silloin että ainoastaan tuo sitruunanviipale on erona..

En näistä nykyään paukuista tiedä ovatko muuttuneet vuosien saatossa...

Lisätty: 23.02.2011 - 21:46

fi.wikipedia.org/wiki/Cuba_Libre

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 22:26

Cuba libreen tulee rommin ja kolan lisäksi limettimehua.