Kautta aikojen paras suomalainen miesnäyttelijä?

Miksi?

Avainsanat: miesnäyttelijä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2011 - 12:24

Suomessa on ollut ja on edelleenkin monta hyvää miesnäyttelijää. Tauno Palo, Sakari Jurkka, Esko Salminen, Tarmo Manni, Kari Hietalhti, Heikki Nousiainen, Riku Nieminen,.. ja moni, moni muu on suoriutunut rooleistaan niin ikimuistoisen hyvällä tavalla, että jos heidän edellen parhaaksi miesnäytelijäksi laittaisi kenet tahansa se olisi suorastaan pyhäinhäväistys. En siis voi kertoa mielipidettäni siitä kuka on miesnäyttlijänä keisarien keisari, kuningas ylitse muiden.

Kysyjän kommentti

Kiitos tyhjentävästä vastauksestasi! Ja oikeassa olet.On erittäin vaikeaa nostaa ketään ylitse muiden.Niin paljon hyviä näyttelijöitä Suomessa kautta aikojen on ollut. Mukavaa illan jatkoa sinulle!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.02.2011 - 20:11

Minun mielestäni se on Aku Korhonen. Monet naurut ja ilot hän on minulle kirvoittanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 20:21

Minä pidän Esko Salmisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 20:26

Iki-ihana Tauno Palo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 20:59

Kun olin nuori ihailin yli kaiken Leif Wageria. Nyt kun kuulen hänen laulavan "sua vain yli kaiken mä rakastan" meinaan tulla raivoihini on niin ällöttävää, sen ajan äänitys vielä tuo kimakkuuden siihen.
Tauno Paloon en ole koskaan oikein ihastunut. Minä en näitä uusia veikkoja ole katsonut, paitsi
Loiri oli hyvä Turhapurona, oli niin huvittavaa, että ei voinut olla kasomatta.
Olihan niitä Pentti Siimes mm. Nämä ovat niitä vanhoja konkareita. Aku Korhonen melkein
ylivoimainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 21:06

Monta hyvää, mutta Samuli Edelman on suosikkini. Arkisen charmantti, monipuolinen lahjakkuus. Ei mikään perinteisen komea, mutta karismaattinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 21:49

Tauno Palo vanhoista leffoista mutta uusimmista kyllä tuo karski Samuli Edelman on loisto...

mutta hauskin on ollut lapsesta asti Lasse Pöysti taidan siis pistää hänet ykkösijalle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 22:14

Ehdottomasti Aku Korhonen, mutta nykyisistä Juha Veijonen on loistava näyttelijä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 10:13

Taisto Reimaluoto. Ei ehkä vielä paras, mutta 20 vuoden kuluttua on.
Hyvän näyttelijän pitää pystyä esiintymään erilaisissa rooleissa. Monia pidetään hyvinä näyttelijöinä, vaikka sopivat vain yhteen rooliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 10:47

Miul on suosikkeja paljon, Esko Salminen on kiva mies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 20:15

Samuli Edelman

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 23:22

En tiedä että olisi paras..mutta ihastuin lapsena Uuno Laaksoon,kun oli vanhimman sisareni appiukko.
Sain viettää kesiä Lahden paimelassa Laakson näyttelijä suvun kesähuvilalla..voi sitä ihanaa aikaa..
Raakel Laakso oli tosi ihana anoppi siskolleni..
Uunon veljen Artturi Laakson ja hänen vaimon Elsa Turakaisen kassa,oli monta hauskaa ikimuistettavaa hetkeä..