Miten soitan Thaimaan Phukettiin? Minulla on vain puhelinnumero.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.02.2011 - 19:56

jos sinulla ei ole suuntanumeroa niin valitsemalla

+66 76 ja sitten se numero

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 20:21

Ymmärtääkseni +358 ja varsinainen puhelinnumero miinus ensimmäinen nolla pääsee ihan yhtä lailla, jos on kysymyksessä suomalainen puh.nro.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 21:34

Molemmat vastaajat ovat oikeassa, Valpperi jos soitat Thaimaalaiseen numeroon ja Ida jos soitat Suomalaiseen numeroon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 22:27

Jos kyse on kännykästä, sen sijaintitieto on aina "kotirekisterissä" ja soitto tapahtuu suomesta valitsemalla vain puhelinnumero. Mikäli soitat ulkomailta tarvitset maatunnuksen eteen, jolloin se hakee tiedon "kotirekisteristä" missä kännykkä on. Suomen maatunnus on 358. Käytetään tunnusta +358, jossa todellisuudessa +-merkki on valinta "00". "00" on yleinen kansainvälisesti ole ulkomaanpuhelujen tunnus lanka tai kännykkäouhelimessa.
Mikäli kännykkä on thaimaalainen tarvitsee se tiedon "kotirekisterin" paikasta, joka tässä tapauksessa olisi +66 76 ja puhelinnumero. Puhelinnumerosta jätetään silloinkin tuo ensimmäinen "0". Se merkitsee suuntanumerolla soittoa ulkopuoliseen verkkoon, Jonka maatunnus korvaa +-merkki tässäkin tapauksessa merkitsee numerosarjaa "00". Tällainen puhelinten numerointitapa on maailmanlaajuinen käytäntö.
Voit tallentaa puhelimeesi kaikki numerot kansainvälisessä muodossa, jolloin ne toimivat sijainnistasi riippumatta. Esim kännykkä 040 12345 muodossa +35840123345.
Lisäksi on olemassa operaattoreita, jotka tarjoavat ulkomaanpuheluita. Tällöin +-merkki tai numerosarja "00" tilalla käytetään operaattoritunnusta, jotka ovat yleisesti 99-alkuisia numeroita (esim. sonera 990, dna 999, jne.). Tiedot numeroista löytyy viestintäviraston sivuilta, kuten muukin puhelinverkkojen numerointi.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.02.2011 - 10:59

Jos vastaanottajalla ja soittajalla on saman operaattorin liittymät, ei tarvitse mitään ylimääräisiä numeroita käyttää. Soitetaan siis samalla tavalla kuin kotimaassakin.